Morgonrutiner

 
Morgonar. Dom tar sig. Vi har gått från "glöm inte att stoppa in mackan i munnen, du måste tugga. Svälj nu, nu måste du skynda dig. Snart kommet N, A och A, borta tänderna, ta på dig kläderna, borsta håret. Skynda. Skynda skynda!!!!" Gahhh! 
 
Ja, ni fattar, det har varit riktigt sura miner, gråt ococh tandagnisslan från oss allihop... Men nu kan man nog ändå säga att vi har tripplat ner tjat och gnat till lite mer av påminnelsernas art.
 
× Vi skippar morgontv helt och hållet
× Tar på oss kläderna på en gång
× Sitter alltid vid köksbordet och äter
× Borstar tänderna inne på toaletten-man går inte runt!
× Låter kompisarna cykla iväg om man inte hunnit det man ska göra morgon ut och morgon in....
 
På helgerna får man ta det hur lugnt som helst (i vissa mått tills jag får krupp på att vi aldrig kommer ut). Vi har fått två barn som äter i slowmotion. Och då menar jag i  s l o w m o t i o n ! Här snackar vi om att äta en macka på en timme. En "snabb" måltid är på 25-30 min. Nu klarar Malva att äta en tallrik yoghurt m cornflakes på 15-20 min- om jag emellanåt påminner henne om att tugga.... Signe däremot sitter som Malva har gjort i alla år innan. 
 
Men nu alltså så har vi det till och med trevligt, sitter ner och pratar innan det är dags för hela "sista-minuten-stressen" som det alltid blir! Idag när jag hade lämnat Signe på förskolan så fick jag ett trevligt telefonsamtal att bebisen i min lillasysters mage växer och mår fint! Lagom tills att vi landar i Sverige igen efter Thailandveckorna beräknas bebben att anlända! Så himla kul att det börjar komma lite syskonbarn! 
 
Abbe var också glad att höra att allt såg bra ut med kusinen😊 
#1 - - Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

Åh så spännande och roligt med ett litet syskonbarn på väg :).

Angående morgonen känner jag också igen sånt där, inte nu då men när jag jobbar. Har varit flera år med stressiga mornar och en son som är morgontrött och vägrat gå upp ;).

Svar: Haha, ja morgontrötta barn antar jag blir ännu mera morgontrötta ju äldre dom blir😉 Så det blir spännande att se här med Malva som helst skulle vilja sova vidare till åtminstone halv tio...
Josefine