Räcka till

Måndag. Signe är feberfri sedan igår men får stanna hemma idag också då hon var flåsig och hade kass kondis igår när vi lekte datten. Fem dagars feber tar på krafterna.
 
 
Malva saknar mig, säger hon. Hon tycker att så fort hon kramas så kommer båda syskonen och "tar" mig från henne. Hon är så stor på dagarna då det är skola, scouter, dans, hajk, sovas över och konstant lek. Hon tar avstånd från oss dagtid men blir liten, bråkig och kaxig på kvällarna och då blir jag dominant mot henne när hon nog egentligen bara behöver extra mycket kärlek. Igår drog hon det vanliga strået om hur synd det är om henne och över vilket bra liv systern har. Hon är svartsjuk som person och jag blir galen av det-  vilket hon vet... Vi blir inte bra med varandra när vi är trötta helt enkelt! Så imorse blev det kompensation med extra mys till frukost och en inplanerad mamma-Malva-dag💜    
 
Så då måste det nog planeras in en mamma-Signe-dag också. Jag har tre mamma-grisar just nu och det är inte lätt att räcka till. Abbe tar ju vad han behöver och då är det svartsjuka systrar till övers.
 
Men, förutom räcker-inte-till-känslan har vi har haft en riktigt skön helg med träsgårdsjobb, bokläsning och promenader. Solen har värmt och löven skiftar färg. Det är fint. Både värmen och färgerna. Jag tycker att de flesta timmarna är väldans bra, men så blir det bråk och ledsna miner och då vänder det upp och ner på känslorna en stund- det bottnar ju i att jag vill vara lika mycket mamma till åttaåringen som till den som är åtta månader. Och det är svårt. 
#1 - - Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

Känner igen det där med barn som drar sig undan dagtid men finns där på kvällstid istället :). Det är en svår balansgång det där med lite större barn :)