Lajf gos on bland brädor och halstabletter

Allt snurrar på i snabb takt här. Dannes lediga vecka är återigen här och vi lägger golv. Igen. Samma golv. Jag har legat på om att bygga vägg; har vi allt hemma? Jag tänker si jag tänker så, ska vi ha panel eller tapet? Vi måste tänka på detta om det blir så eller detta om det blir si. Danne hade tankarna på annat håll; på nya tjänsten och på det nylagda golvet. Det som knarrade så in i bängen. Vi måste göra om. Ridå.
 
Igår tog det fart, drygt 80 brädor upp och 1500 spikar som skulle dras ut. Idag har jag blåsor och blåmärken i händerna. Dannes mamma kom och sysselsatte små barn. Små barn med feber och ont i halsen. Samtidigt som jag drog spik så ordnades det att små magar blev mätta, att halstabletter och alvedon inhandlades, att ett simskolehår blev tvättat och att samma barn kom till scouterna där dom hade minikockarna som tema, att mellan tillslut fick baka sina chokladbollar med strössel och kokos, att liten hölls vaken så att natten skulle bli lite bättre. Och spikar drogs ut. Och brädor numrerades. 
 
 
Idag är det min tur med huvudvärk. Mellan har fortfarande feber, stora är i skolan. Imorgon är det studiedag och vi skulle åka till universeum...
 
Golvet ska återigen läggas. Med långa skruvar.