Projekt kök

Anledningen till köksrenoveringen är att vi behövde ett rum till. Från början tyckte jag att vi bara kunde sätta upp en vägg, men då de befintliga väggarnas ytskikt aldrig blev bra när vi flyttade in så kändes det bäst att göra det ordentligt. Då för sju årsedan satte vi en tjock täcktapet för att slippa underarbete men den bubblade sig från första dygnet, var "mjuk" så att det har blivit fula märken så fort man kom emot med något, så de senaste åren har den varit oerhört sliten! 
 
Och så började jag störa mig på köksön, tyckte att den var i vägen, att det blev ett himla springande efter bestick, disktrasa och haklappar. Ville ha allt samlat så den ska "placeras ut" efter väggarna istället. 
 
Men nu har vi gjort ett bra grundarbete, spacklat, slipat, spacklat och slipat igen! När vi tog bort golven kom vi på att vi hade borrat och skruvat en himla massa bultar för att få bort knarret i golvet-så det blev en extra dag med att göra samma jobb under trägolvet! 
 
Men igår kunde jag äntligen måla! Färgen i nya rummet blev kanonhärlig, blev så nöjd! Tapeten till köket har inte kommit än, så den får vi sätta upp efter golvet som ska läggas idag! Kommer bli så fint!
 
I helgen ska vi bygga upp halva köksön på stomme med hjul; om jag ändrar mig och vill ha den som köksö igen men nu ska jag ha den under fönstrerna! Sedan hoppas vi att vi kan bygga väggen så att allt blir klart! 
 
 Väggen ska byggas där färgerna bryts.
 
Fyndade en tapetrulle för 50 kr som passar perfekt som fondvägg i Abbes nya rum!
 
Tänk att det är så roligt att göra iordning hemma, trots att vi får ha besticken i tvättstugan och köksbordet i tv-rummet, lådor och skåp i hela hallen och resten av skåpen på altanen. Vi har det minst sagt ganska så rörigt just nu😉