Båtdag

Vi packade badväskan, grillen och hängde på båten på bilen för en dag på Vättern! Det är inte många "riktiga" sommardagar den här sommaren har bjussat på så det gäller att passa på om vädret åtminstone är lite varmare än 19 grader. 
 
Signe, Malva och en kompis till den sistnämnda satt lägst fram hela resan mellan Baskarp och norra Visingsö.
 
 När det är sandbotten så blir Vätterns vatten nästan turkost!
 
 Den snygga Kaptenen
 
 Abbe som knappt sovit på hela dagen slocknade på en gång när vi åkte hem
 
 Jag fick vakta båten med en sovandes Abbe när dom andra gick och köpte glass, sämre jobb kan man ju ha😉 
 
 Tre nöjda tjejer på bryggan! Själv satt jag och njöt i båten av sommarvärmen, solen, glassen och vattnets kluckande mot båten. Mer sådana här dagar behövs!!! 
 
Nu är det bara tio dagar tills jag ska börja jobba igen efter nästan två år hemma. Hur snabbt har det inte gått? Känns som igår som jag jobbade🙈 Nu har jag ringa 35 år kvar att arbeta utan pauser. Alltså lika många år som jag nu har levt... Vet inte hur jag ska tackla det riktigt?! 
#1 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare & doula ★:

Ser härligt ut.

Ja nu börjar jobbet närma sig. Jag har ju bytt jobb från mitt gamla till ett nytt, tänker så här att jag testar läraryrket i ett år till. Känner jag på minsta vis som tidigare ska jag börja söka mig till en annan bransch :). Jag vågar det nu känner jag.

Men vet du, jag tror både du och jag fixar detta <3.

Svar: Det gör vi säkert😊 Jag tycker att det ska bli kul, ska ju bara jobba två dagar i veckan hela höstterminen!
Josefine