Sista dagarna på föräldraledigheten...

...har jag tillbringat med min syster, hennes man, deras bebis, mina föräldrar, lillebror och självklart min egen familj❤ Vi har besökt min moster som bor ute på landet; får, höns, katter, hundar, rött hus, stor röd lada och så en fantastisk sjöutsikt på det! Efter det blev det grillbuffé a'la pappa hemma hos dom innan jag tog hem mina tröttisar för att få dom i säng.  Det är Dannes kvällsvecka, sista kvällsveckan innan det är dags att byta till dagtjänst, med det innebär att jag har ett gäng att få i säng by myself, och igår hade båda tjejerna sovit över hos sina kompisar så det blev lite tröttutbrott hos lillmadamen innan hon somnde... 
 
 När Abbe fick se alla maskiner så utbröt han ett imponerat "Åh! Wow!"
 
 
 
 
 
Idag hade jag tänkt att gå upp när S vaknade, hon vaknar alltid först nämligen. Tänkte att jag borde vända på dygnet så att det blir enklare att gå till jobbet imorgon. Men fytusan vad jag inte alls klarade av att gå upp... somnade om ytterligare en timme och sedan låg jag och blundade i   y t t e r l i g g a r e   en timme. Jag vet inte vad som hänt med mig men det känns som att den här sommaren har tagit kål på mig😫 Jag är så förbaskat trött; liptrött och yr, så fort jag inte får ihop lugnet så yrslar jag till, blandar ihop mina tre barns namn, förlägger saker (förlovningsring och vigselring. Ingen aning om vart jag har lagt dom). Jag åkte ner till gymmet häromdagen för att få igång min träning som legat på vila hela juli, men fick åka hem då jag blev alldeles matt, svimmig och illamående... Så i höst gäller det att återhämta mig dagarna jag är hemma med Abbe! 
 
Men tillbaka till idag, när jag väl kom upp så planerade vi in ett besök till Lustfyllt  tillsammans med övriga gänget, mitt favoritställe som jag är på alltför sällan! Det är en stor lada som är omgjord till café/matställe/yoga/bröllopslokal. Det är bara sååå vackert där inne😍 I den miljön samlar jag positiv energi!!! 
 
 
 
 
 Storkusinerna med lillkusinen, lillebrorsan hade fullt upp med att gå i spiraltrappan...
 
 
Fint sätt att bryta föräldraledigheten på! Imorgon jobbar jag 8- 15 och Danne 15-23. Pussel pussel. Det känns toppen att börja med att jobba två dagar i veckan! Det blir kul att komma till skolan och galet skönt att bara få vara hemma med Abbe tre dagar varje vecka ända fram till jul! Lyxigt! 
 
Ikväll har jag, Signe och Abbe tränat styrka ute på altanen, självklart  till Vaiana-musik🎶
 Det ser ut som att Abbe håller i en selfiepinne här😉 
 
#1 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Håller tummarna att det gick bra för dig med jobbet :)

Svar: Tack! Det kändes kul!
Josefine