Sommarlovslivet

Frukost för alla tre samtidigt! 
 
Med cirkus på paddan som fångade alla tre kunde jag ta min frukost framför nyhetsmorgon. Alldeles själv. Guldmedaljen för bästa mammaskap ger jag någon annan! 
 
Nä, nu är det dags att vända tillbaka dygnet! Barnen är vakna alldeles för länge, Malva kan bara inte somna tidigare än elva! Hon är en riktig långsovare, hela sommaren har jag väckt henne vid tio så att hon ska komma i säng innan natten, annars hade hon vänt på dygnet ännu mer! Kontentan blir ju att alla äter i olika omgångar; vi har frukostservering mellan 08-12, lunchen serveras mellan 12-17 och därefter blir det kvällsmat fram till 22. Och däremellan plockas det ju fil/yoghurt/mackor hejvilt av hela kompisgänget. Livet med självgående barn... 
 
Men imorse vaknade diktatorn till liv i mig! Dags att väckas så att dom kommer i säng! Nu vill jag ha tillbaka r u t i n e r ! Jag som alltid försöker att undkomma detta tråkiga inrutade liv längtar tills att det är ordning på torpet igen. Nästa vecka jobbar jag måndag och fredag, Danne tis-tors och Malva ska på Sjöbol kul hela veckan tror jag; hoppar på bussen varje morgon för lek, lunch och pyssel i kyrkans regi. Hon kommer sjunga att Jesus är kung i falsett här hemma efter fem dagar plus någon övernattning. Vårt odöpta barn, hon som är mest troende i denna familjen😉 
 
Idag åker jag och barnen och lunchar på Kivarps gårdsmejeri tillsammans med en kompis och hennes barn, min man är på svensexa för hennes blivande man så vi lyxar till det lite! Och tjejerna är pepp på att få klappa getterna som bor där! 
 
#1 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Tänk den tiden när man inte hade tonåring ;). Sonen är hur svår som helst att väcka finns inte en chans att jag får upp honom tidigare än innan skolan börjar haha :D

Svar: Kan tänka mug det😉 här var morgonväckningen kl 9 nu för Malva, frukost vid 10🙈
Josefine