Feber i paradiset

Det har blivit lite feber här hos oss på Malee. Började med Signe som hade över 39° igår men var feberfri idag. Nu ikväll slog den till på Abbe. Vi trodde att det var vätskebrist hos S men det förstår vi ju nu att det inte var. Igår hade vi en "hemmadag" med ac'n på; jag och Malva var dock på massage och så svalkade sig ju det varma feberbarnet i poolen emellanåt, åt pannkaka med nutella och drack vätskeersättnig. Inte helt fel ändå😉 Men massagen- sämsta massagen hitintills! Det var samma nivå som att få det av en 7-åring... Min nacke är riktigt stel så jag brukar gå på ett ställe som pressar rejält för att mjuka upp. Dit blir det imorgon igen! 
 
 
Men förutom feber så har vi haft det riktigt bra med luncher och middagar med grannarna. Äventyrsrundor runt ön i tuktuken, lite strandhäng och massage. Malva har tyvärr fått fälla lite "nya-vänskaps -tårar" då det var dags att krama kompisen hej då. Det var visst riktigt sorgligt. Men vi har lovat att de får träffas igen! Igår körde vi på drink-kväll här på terassen med andra grannar; det blev väldigt trevligt och sent in på natten...
 
 
 
 
Det känns så märkligt att vi snart är hemma. När jag satt med familjen i tuktuken idag, på väg hem efter ett besök hos elefanterna som barnen ville klappa på, samt en vända på en marknad i Saladan så slog det mig hur sorgligt det faktiskt känns att behöva lämna det här. Vi längtar självklart efter alla er därhemma, men det här klimatet lockar mig! Och havet- som jag älskar det! Jag har simmat ungefär fyra/fem dagar i veckan för att riktigt suga i mig havskänslan. Igår joggade jag barfota på stranden när solen gick ner. Så fantastiskt vackert!!! 
 
 
 
#1 - - Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

Åh fy era stackare! Stor kram!

Svar: Tack! Nu är alla feberfria, någon snabbvariant med 30 timmar feber och sedan bra igen?!
Josefine