Vardagen här

Det är en månad sedan vi låste om oss i huset. Tänk att en månad kan ge en så mycket! Vi har kommit in i livet här och jag är faktiskt inte så sugen på att åka hem om 2,5 veckor, jag hade lätt kunnat stanna ett par månader till! 
 
 
Satt på en sunkig toalett idag när det slog mig hur vi håller på med alla renoveringsprojekt när det finns en hel värld att upptäcka ihop med våra barn. Kändes galet just i detta nuet. Men samtidigt gillar jag ju att hänga hemma också-och då vill jag ju ha det fint omkring mig...
 
Vi har besökt "animal wellfare", ett hem som tar hand om herrelösa hundar och katter här på ön, vaccinerar och försöker hitta nya hem till djuren. Vi har besökt en thailändsk skola där vi kikade in in i klassrummet med små träbänkar på rad. Läraren berättade att hon hade mellan 32 och 44 elever i årskurs 2's klassrum. Och thailändska barn satt inte stilla och var inte tysta berättade hon och skrattade. Vi har varit på lokal marknad, hängt lite med grannarna, gjort utflykter, gått på massage. Ja, livet snurrar på i snabb takt! 
 
 
 
 
Vi har hyrt en tuktuk som vi luffar fram på nu i en vecka, upptäcker utsiktsplatser och nya stränder. Första turen höll jag på att hoppa av i farten med Abbe i famnen, men nu känns det som att chauffören har koll på läget! Vi har hjälm på huvudet alla fem, vilket inte thailändarna har där dom far fram hela familjerna på sina moppar! Vi köpte en hjälm till Abbe på en marknad som kalls för "plast marknaden ", en superstor affär under en presenning där man kan hitta allt i plast.  Plus moppehjälmar. 
 
Igår hängde vi på en reaggeabar med livemusik. Sådant där som gör mig lycklig ända in i själen! Alla i familjen tyckte dock inte samma, men i dom lägena så kopplar jag bort tjuriga miner och gör så gott jag kan av att insupa feeling och jag lyckas ganska bra med det minsann🙈
 
  
Idag hängde jag med Abbe-bus när övriga familjemedlemmar var på massage, Abbe han gjorde så gott han kunde för att ge mig lite lyx i form av sand-peeling den tiden. Vi sprang i vågorna, solade, fick smaka på en babymango sur som en citron, Abbe var med i något skypesamtal med en japan, spelade fotboll med två fransmän och lekte tittut med en thailändsk kvinna. 
 
 
 
Vi har det helt enkelt väldigt bra här! Det tog lite längre tid med en 1-åring att landa bara, men hans galna jag som kikade fram de första två veckorna här har försvunnit; visst är det mycket vakt på honom, men han är sig mer lik nu igen så att vi hinner njuta och känna oss nöjda med att vi faktsikt genomförde de här knappa sju veckorna. Och Malva och Signe dom har hittat vänner att leka med och så finns det ju messanger så att vi kan ha kontakt med alla därhemma, M och S leker via messanger med sina bästisar😉Allt går att ordna!