Bvc vs flygresan

"Då var det Signes tur"
 
Jag fick avbryta Abbe från hans lek med en stor ikeaspiral med klossar på, han vrålade så jag tänkte att det var bäst att ta med den. Malva knuffade Signe framför sig för denna blev blyg, jag slängde smidigt (...) upp skötväskan på armen som jag inte bar Abbe och "spiralen" på.  
 
Väl inne i rummet skulle A prompt upp på bordet, blev arg när han inte fick. "Här kommer jag med hela barnaskaran" ursäktade jag mig lite. Signe kollade ner i bordet över dom tusen frågorna medan Malva tog för sig av alla leksaker i skrymslen och vrår "Här Abbe, ska du ha denna? Eller vill du ha denna? Eller ska vi hoppa? Skutta? Busa?" Jag lyssnade och svarade på bvc-sköterskans frågor samtidigt som ögonen och hjärnan splittrade sig i fyra delar. Signe mättes, Malva skulle också mäta sig. Signe vägdes, Malva skulle också väga sig. Abbe ville klättra upp på skrivbordet. 
 
När allt var klart så råkade någon riva ner burken med klistermärken i, Abbes klossar låg på hela golvet, Abbes strumpa hade kommit bort. Jag började att röja upp där på golvet. "Låt du det vara, jag plockar upp det". 
 
från en annan stor händelse. Tomteträffen.
 
Ska bli spännande att ge sig ut på resa med hela gänget. Att ta med tre barn och en massa väskor enkel resa 20 timmar, vilket inkluderar både ett stopp i Frankfurt och ett i Bangkok innan vi landar i Krabi. Fem stycken urtrötta individer. Spännande. 
 
Med tanke på att ett bvc-besök tar på krafterna!