Signe 5 år Tema barnkalas

Discokalas för en femåring!

- Jag har önskat mig precis allt det här! 
Hon stod lutad nöjd mot bordet, alldeles lycklig över sitt första barnkalas och alla fina paket! 
 
Tränar på bokstäver nu på morgonen i dagboken med sin snygga penna!
 
 
Jag kan nog utnämna oss till lite av kalasexperter här efter de stora barnkalas vi har haft. Jag har gått från att baka och greja innan kalasen till att nu servera korv och glass. Ungarna bryr sig inte ett dugg!
 
 Det blivande födelsedagsbarnet hade önskat sig strutglass som fika, så då blev det fem ljus i struten när vi sjöng för henne! 
 
När Malva fyllde fem så var det sjutton barn i två timmar, nu blev det tio plus fyra i 1,5 timmar (Malva och hennes kompisar är dom där fyra). Jag minns att den sista halvtimmen var överflödig och mest bara röj för tre årsedan. Det var alldeles lagom med den tiden vi nu hade för paketöppning, mat och fika, lek och disco! Kalaset hann liksom knappt börja innan det var slut. Perfekt för ett gäng 5- åringar en fredagkväll! 
 
 
 
 Innan discot började så öppnades ytterdörren och Dolly style kom in för ett liveuppträdande! 
 Signe tillsammans med Dolly style innan kalaset! 
 
Under tiden som Signe öppnde paket så stekte Danne korv, och under tiden som barnen åt korv så fixade jag alla strutglassar; ställde dom i varsitt glas som vi sedan delade ut så att alla fick samtidigt. Struktur är ju a och o när man har hand om många barn! 
 
Imorgon har vi brunch-kalas här för att fira både Abbe och Signe som fyller nästa vecka. Danne jobbar helg men kunde kompa några timmar imorgon på förmiddagen. Pusslet som blir när man har knapp tid kvar hemma och helgjobbande familjemedlemmar. Nästa vecka ska hela familjen till frissan för att bli fina inför Thailand!