Vårdcentral och bvc-besök

Idag ringde klockan som den skulle... Malva skulle till skolan 8.20, Signe hade tid på vårdcentralen 8.15 och Abbe skulle till bvc 8.45. Späckat schema med blodprov och sprutor alltså!
 
Den där mellan hon får tunghäfta och stoneface när hon blir blyg, doktorn tolkade då in dålig hörsel då hon inte svarade, så istället för att vara lite försiktigare så kunde han inte riktigt låta bli att skratta över dom uteblivna svaren, plus att han t a l a d e   h ö g r e till henne. Tur att jag inte är den som är den utan istället fick jag hålla mig för skratt över hur han betedde sig! 
 
Hon som egentligen pratar hål i huvet på en. Vi passade på att måla tavlor när lillebror sov. 
 
 
Abbe han röjde runt i väntrummen, tömde nummerburken, låtsades sedan att det var en kopp drickbart, åkte rutschkana, klättrade på pallar och visade hur stark han var för en äldre dam. Sedan fick han en längd och en vikt innan det blev en spruta i vardera lår medans storasyster fick blåsa såpbubblor för honom. 
 
Där sitter han som blir ett om en vecka och gör rörelser till "iimse vimse spindel". Jag reserverar mig lite för exakta siffror då jag just nu sitter fast med febrig liten kille i famnen❤
 
Idag hoppade jag gymbesök och tog skottning av blötsnö både hemma och utanför en av fastigheterna istället.  Frisk luft och styrka i en smäll! Det tog en timme och jag bar iväg den tunga snön lite extra långt för att maxa det hela litegrann, sprang ikapp med Signe som var med mig med en tung skyffel framför mig.
 
Det där att utnyttja vardagen.
 
Vi kan väl glömma att jag i princip annars inte rört mig under hela dagen🙈
#1 - - Mirre:

Hehe ja var inte lätt att tolka för dr, samt jaa blir tokig kommer inte iväg att träna jag heller,