Semester i Vadstena

Husvagnsliv i fyra nätter och fem dagar. Ljusa sommarkvällar och blåst. Sommardopp i kalla sjön och vattenrutschkana med barnen. 
 
Vi träffade grannarna från Koh Lanta vid deras sommarhus, barnen lekte och vi drack vin in till sena natten. Sedan hade jag så kalla knän så att jag inte kunde somna. Typisk tantvarning på den. Och typisk svensk sommarnatt.
 
Åkte vidare till Vadstena för en natt som blev två som blev tre. Barnen älskar husvagnsliv, sprang på stranden på kvällen med armarna utsträckta; "Jag är friiii!", "Tänk vilka upptäckter man kan göra på en strand!" (hittade en död fågel i vattnet). Tjejerna kvällsbadade, och jag var inte sämre. Där tog jag tillbaka tantvarningen! 
 
 Kväll vid Vadstena strand. Vi hade husvagnen 10 m från vattnet.
 
Vi turistade på riktigt  med besök i Gustav Vasas slott... 
 
 och på Klostret! (Så åkte vi litet tåg runt "staden" med en guide som berättade om kungar och nunnor och olika historier som hänt där)
 
Vi fikade på ett riktigt smultronställe-så mysigt! Först satt vi inne men när det blev ledigt flyttade vi ut bland prunkande växter och vita caféstolar i snirkligt järn. 
 
Vi solade och badade, sista dagen var det riktigt skönt!
Vi picknickade indisk mat på fredagkvällen. Och Malva hjulade.
Och hjulade. 
 
Jag älskar husvagnslivet med. Vissa somrar är dock mer vilsamma än andra 😉 Den yngsta lelle upptäckaren han arbetar på så sätt så att hans skötare får arbeta i skift och ack så glad han blev när vi kom hem! Alla åkdon med hjul fick sig en runda av ägaren, han sprang och skuttade och hade ett smile brett från öra till öra😁 
 
Vi vuxna är rätt så slutkörda idag, några nätter hemma för att ladda batterierna känna välbehövliga nu. Så får vi se vad komma skall, om planerna om kusten blir av. Hänger på vädret helt enkelt! 
#1 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Åh samma här :D. Husvagnslivet är ju så underbart :D

Svar: Ja, så mysigt😊
Josefine