Hektiskt med roligheter

Här har det hunnits med stadsbesök, släkthelg, lisebergshäng, tvärflöjts-/och dansuppvisning, födelsedag, kalas, jobbmöte och utekväll med party på en vecka! Det är nog mer än vad som hänt på hela månaden i mitt hemmafruliv med tre kottar i vanliga livet. Malva har varit på läger, när vi andra hade släktträff. Tänkte att det är nu det börjar- att hon har ett eget liv vid sidan av, ett som vi inte har tillgång till. Signe var på avslutningsfest på förskolan samtidigt som jag var på jobbmötet och Danne var på sin sommarfest på jobbet. Som tur var kunde mamma och pappa ha Malva och Abbe och hämta Signe på kvällen... Familjepusslet. 
 
 Födelsedag och Liseberg
 
Jag föll ihop i en migränhög i mitten där någonstans men jag reste mig, sov lite extra och knaprade vita tabletter och kom ifatt.
 
Kirrade mig i ett par högklackade och tog på mig nyinköpta trasiga jeans och ett par bautastora öronringar trots att jag är allergisk mot dom. Mötte upp gamla vänner som jag nog inte festat med på säkert tio år, fick skrattfnatt över att jag kände mig så felplacerad där bland alla fräscha, nyexade 23-åringar med strassörhängen, lockigt hår och långklänning. Jag kände mig verkligen som den 35-åriga trebarnsmorsa jag faktiskt är- men jag tog det som sagt med ett skratt och dansade sedan vidare! 
 
Vi tackade artigt ja till en flaska med bubbel av gubbarna vid bordet bredvid 😜 
 
Det var mysigt att träffa hela min familj samtidigt, jag tror att det är över ett årsedan sist alla var samlade samtidigt. Nu saknades visserligen både Malva och Danne (som jobbade), och även min lillebrors tjej, men alla syskon var med iallafall! Om en månad ska vi till Lalandia ihop för att fira pappa som fyllt 60, det blir nog jättekul! 
 
Grillmiddag hemma hos mamma och pappa & sedan pappa tillsammans med Abbe, Noah och Walter, mina syskons barn. 
 
Nu i veckan är det sommarfest på förskolan, skolavslutning och grillkväll och sedan Astrid Lindgrens värld som väntar. Men annars får det bli lugnt😉