Borta vs hemma

Jomenvisst. Vi är hemma och vi var tvungna att kolla tillbaka i kalendern vilka dagar det var bad/idrott/scouter/dans. Det är väl ett bra betyg på att vi hade kopplat bort hemmalivet! 
 
Bild från Frankfurts flygplats. 
 
Nu har nog alla i familjen vänt tillbaka på dygnet hyfsat ok ändå-förutom jag som är "må-illa-trött" ändå. Men så har jag sträckt ryggen/ryggskott på det med så att jag är helt invalid och får bita ihop och vill gråta när jag måste lyfta Abbe. Tjejerna har fått hämta ved då Danne jobbar hela helgen.  Bara att gå på toaletten är ett projekt då jag knappt kommer upp idag 😣 Hoppas innerligt att jag kan få en tid hos någon kiropraktor imorgon?
 
Från när dagen började 04.30 och jag skulle till gymet när Malva gått till skolan...
 
Annars började allt här hemma bra med besök på gym och snöskottning, lycka över att vi hade genomfört min dröm, lyckliga barn över att träffa alla fina kompisar igen och en himla massa tvätt. Pizzakväll med vänner, fika och mat med föräldrar, telefon med höggravida syster och en lekande Abbe med alla leksaker.
 
Malva var galet nöjd över att vara tillbaka i skolan!
 
Sedan att jag gillar sommarlivet så galet mycket så att jag lätt kunnat stanna kvar till juni är ju en annan sak; för att slippa en lerig hall, snöblöta overaller och vantar, sura barn över alla kläder, ledsen michellin-bebis som inte kan böja sig ner och plocka upp leksaker, inomhusliv och plocka-plocka-plocka-kläderochleksaker. Livet är ju så mycket enklare och trevligare när man kan öppna upp altandörren lagom till frukost och sedan stänga igen när man ska sova. Oavsett om man är på andra sidan jordklotet eller om man är i ett somrigt Sverige. 
 
Abbes reaktion över alla kläder 
 
Att vara trött där i solljuset är också annorlunda mot att aldrig få vakna till liv här hemma i soffan med sex barn som röjer runt och det är ett projekt att ta sig ut. Nä. Det där önskar jag att vi kan göra om!!! 
 
Men nu i helgen har det faktiskt visat sig bli lite vår i luften!
 
Nu ska jag försöka ta mig upp från soffan innan Abbe vaknar, försöka få ut övriga sex barn som blåser ballonger och spelar på datorn. Men när man haft sol och varit utomhus i nästan två månader är det inte så lätt att motivera utomhuslek...