Soliga dagar

Åh, vilka sommardagar vi har haft! Barnen och jag, en kompis och hennes barn har bott på altanen, bränt våra axlar och hållt koll på våra småpojkar som växlat mellan att puttas och att skratta tillsammans. Så söta!
 
I lördags var vi mammor på en föreläsning med barnpsykologen Jenny Klefbom; om curling och gränssättningar. Det var inte direkt något nytt, kände mig istället boostad på att vi gör rätt! Det jag tog extra till mig var att dela upp problem som uppstår i små molekyler, gå till botten med orsaken till varför det blir problem, och jobba därefter.
 
Och samtidigt som jag var där så fick Signe träna på att vara ifrån mig.
 
Hon ville sova över för att slippa gå upp så tidigt 😉 (Malva skulle sova över för att få sovmorgon, Signe vaknade dock 06.15 även hos mormor o morfar- hon tar aldrig sovmorgon längre än till sju). Men innan vi skulle åka iväg på fredagkvällen så ångrade hon sig, men detta är ju endel av hennes molekylövning; att vara ifrån mig. Så sagt och gjort lämnade jag ett barn som krampaktigt höll fast i mig samtidigt som hon skrek... Men fem minuter senare hade allt varit bra igen! Abbe lämnade jag på morgonen, han sprang in och började leka han, hade ropat efter mig när jag gått men sedan hade det gått bra. Skillnaden med att ha tre barn respektive två är att det är väldigt sällan man har barnvakt. Det känns liksom som att man dumpar över ett GÄNG ungar (känns kanske annorlunda när lilleman är äldre?), men Danne hade jobbhelg och jag ville gå på kurs! 
 
Nu, kallt ute och fysträning på schemat! 
 
#1 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Men åh så fina bilder :). Vilka härliga sommardagar ni haft :D. Vi hade jättefint torsdag-fredag sen kom kylan med besked :(. Idag snöade det till och med! Kanske är jag känslig men det är maj, jag vill få lite solljus ;).

Svar: Jag håller helt med dig! Nu är det dags för sol o värme 😊
Josefine

#2 - - Norahsmamma:

Så tråkigt att det blev kallt igen. Fina bilder:)

Svar: Tack! Visst är det😔
Josefine