Gabriel Iglesias och Göteborg

 
När jag fyllde 35 fick jag två biljetter till Fluffys världsturné. Förutom "skrattfnatt-i -några-timmar"  så ingick barnvakt och en övernattning i syrrans tomma lägenhet i Göteborg då dom är på semester. Så barnen fick mysa med mormor och morfar och vi åkte för ett dygn till Götet! Himla mysigt att hinna avsluta meningar, för ja, den varan är sällsynt;  i vanliga fall hinner vi knappt tänka en tanke innan man avbryts🙈 Vi hann till och med prata om meningen med livet och framtidstänk, vad som ska vara prio ett nu när barnen är små= familjetid❤ Så, summa kardemumma blev alltså dygnet fullt med skratt, god mat, tvåsamhet och shopping! Såå mysigt att få hänga med min snygga man, bara han och jag❤ 
 
Vi käkade på italiensk resturang innan Gabriel Iglesias show. Så mysigt!
 
En fikapaus i solen för att orka shoppa! 
 
Nu, tillbaka till verkligheten, förkylningsstuga med butterkakan som missar badet i skolan idag, blöjbarn som grejar runt med småbilar och toalettpapper och ett jag som inte alls känner mig piggare än vanligt. För ja, det räckte med lite roligheter förra veckan för att få mig dit jag brukar befinna mig. Så, tända ljus, promenad i höstväder, tända ljus och musik. Jag tycker att den här hösten känns ovanligt mysig! 
 
Tänk vilken lyx att få starta denna dagen med den här höna pönan och hennes funderingar om älgjakt och kungsfågeln.
 Veckans blombukett inhandlades i Göteborg! 
 
Nu ska jag försöka få den andra på lite bättre humör då besvikelsen över att missa skolan har gjort att hon ska vara "arg hela dagen!". Svårt läge det där, men astmahosta och ögoninflammation passar sig bäst hemma och inte i ett badhus. Men det håller man inte med om när man knappt är nio bast!