Harmoni och förskoleplats

Regnet öste ner utanför och vinden ven. Jag hade tänkt att köra tjejerna till skolan då kompisarna var sjuka igår. Tände ljus och småpratade vid frukosten - äntligen är det en mysig start på dagen! Goals på den liksom... Men ett sms talade om att de skulle få sällskap till skolan idag igen, så vi som låg lite efter i schemat fick köra på i 110 för att stå redo i full regnmundering lagom tills klockan var åtta.
 
Bam, en liten tjej blev akut toanödig, blev stressad och började gråta över att hon inte skulle hinna och så kom hon på att hon kommer att längta efter mig i början av skoldagen också! Katastrof!
 
Tänk vad snabbt det vänder med barn. Från harmoni till tårar på några få minuter. Lösningen blev att övriga tre cyklade iväg och jag skjutsade det fjärde när toalettbesöket var färdigutrett. Fast först fick jag en upprörd lillebror som inte hade hunnit få i sig morgonvällingen så att helt plötsligt få ta på sig en regnjacka som han inte haft föru, vände upp och ner på hans värld, och att sedan få lämna ifrån sig paraplyet som han hade mellan huset och bilen för att spännas fast i bilen. Katastrof! 
 
Haha, jaja, livet med barn🙈 Signe smög in till samlingen och jag och Abbegos åkte hem och drack kaffe i soffan och tände en brasa. Abbe har förresten fått förskoleplats från januari på en småbarnsavdelning med åtta, åtta!, barn mellan 1-3 år och med två fantastiska fröknar som jag vet vilka det är sedan innan. Låter ju lite för bra för att vara sant?!
 
Våran lilleman. Så snabbt det går från liten spädis till lockhårig tvååring ❤
 
Sedan får vi se om jag är redo att jobba då? Annars får han vara några timmar i veckan och leka där så att jag kan vila!
 
Igår hade vi mellis i lekparken. Storasyster var på dansträning. Som sagt. Så snabbt det går tills dom har fullt upp med annat...