Tillfreds

Det tog typ en månad att komma tillbaka till en "fungerande trötthet" igen, efter några ynka arbetsdagar... Sedan vet jag ju inte om det är hypophysis-medicinen som gör det? Jag får helt enkelt vänta och se hur "pigg" jag känner mig om ett tag?! Det går ju upp och ner det här beroende på livet i övrigt. Ögonen är fortfarande tunga men hjärnan känns piggare. 
 
Vi har haft så mysiga dagar den här veckan, jag har känt mig så tillfreds på något sätt, till och med orkat att ha en febrig Abbe på natten vilket jag inte haft på ett halvår! Sedan har vi visserligen sovit middag ihop, men ändå! Det har spöregnat på dagarna så vi har eldat brasa, tagit familjepromenader på kvällen och käkat hyfsat lugna kvällsmiddagar (läs mackor, fil, ägg. Alltså inte mat). 
 
Igår åkte jag ensam in till stan med alla tre för att hämta Signes glasögon och för att köpa jeans till Malva. Hon har äntligen dragit iväg två storlekar efter att ha haft samma jeansstorlek sedan två år tillbaka. Lilla snuffsan. Vi landade till slut på BK för lite nuggets innan hemfärd- och alla tre satt stilla och åt. Till och med Lilleman!
 
När vi kom hem så åkte icas kanelbullar in i ugnen, ljus tändes, likaså braskaminen. 
 
Abbe sover i mitt knä nu så jag ska ta och bädda ner oss i sängen och sova med honom en stund innan jag måste packa våra väskor då vi ju ska vara på olila håll ett dygn! 
 
 
 
#1 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Så mysigt och gott :).

Ja det är inte kul med sån där trötthet direkt :(, vet ju hur den är :/

Svar: ja, den är så himla irriterande:( Jag grottar in mig i hösten som ju liksom tillåter tröttman på något sätt!
Josefine