Drömma fritt

Inne på dag fem med inflammation runt en visdomstand. Öm käke, svullen mun och svårt att tänka på annat. Sover kasst och är fruktansvärt trött. Malva har haft feber och hosta sedan julafton och är lagom besviken på jullovet hitintills. Men idag är hon mycket piggare, färgen är tillbaka och hon är glad och skämtar! Jag är uppgiven av trötthet. Att en ond tand kan bryta ner mig så lätt, tippa ner mig i deppighet. Jag är till 95 % en väldigt nöjd människa.  Ser det mesta från en positiv sida, ser godhet i människor och är kanske på gränsen till naiv. Men som sagt, en positiv, glad skit! Men idag är jag trött på det här. 
 
Imorgon är det nyårsafton och vi firar med vårt vanliga traditionsbundna gäng som vi firar midsommar, semester, Halloween, något juligt samt nyårsafton tillsammans med. 
 
När alla är lediga tillsammans slår det mig hur fruktansvärt tråkigt mitt liv är. Att hela tiden leva med konstant trötthet, jag är så jäkla trött på det!!!! Jag vill kunna planera in roligheter och kunna se fram emot det, jag vill leva livet fullt ut, inte bara här hemma, jag reder ut vardagsliv som att vinka HejDå till familjen så att jag får det lugnt och tyst, sova för att reda ut eftermiddag kväll på ett ok sätt. Fy fasiken vad surt detta är 😢 Idag är jag bara så besviken utmattningen!!! Jag hoppas innerligt att utmattningen är ett minne blott inom en snar framtid! Jag vill kunna packa matsäck och sticka på utflykt med familjen, planera in weekends på spännande platser, åka skidor en heldag med barnen. Jag vill LEVA!!! 
 
Fasiken. Jag vill leva fullt ut.
 
Om jag skulle drömma fritt för 2018, och inte bara sätta realistiska mål skulle det vara att jag till fullo är mig själv igen, en piggelin som är aktiv socialt, renoverar, målar om, pysslar med barnen, jobbar, åker till stan, gör stora framtidsdrömmar! Jag skulle planera in lite fotokurser, jag skulle satsa på att starta eget inom fotografi, jag skulle planera in en spännande semester med familjen- kanske bila i Europa? Tågluffa? Hyra hus i Grekland? Ja, inte bara försöka att få vara lite piggare.... 
 
Positivt sista inlägg för 2017.... Men, om jag ska vända på steken så genomförde vi faktiskt min stora dröm det här året: att dra på "långsemester" med familjen!!! Det bästa och mest frihetsgivande med den resan var faktiskt att hyra en tuktuk och få uppleva Koh Lanta helt fritt! Att leva lite farligt (för ja, när man är hemma i trygga Sverige igen så inser man att det var livsfarligt och jag är galet tacksam för att vi alla fem överlevde🙈) men att sitta där med våra tre barn, att ena stunden känna vinden runt hjälmen  (för Ja, vi lät inte våra barn sitta på golvet utan hjälm som thailändarna, vi är ju trots allt svenskar), se barnen skratta förtjust över farten, för att i andra stunden hoppa av i panisk rädsla och putta upp fordonet för att inte hamna nedanför stupet, gav mig kickar jag saknat... Att hänga på fantastiska resturanger på stranden, ha fötterna i sanden, lyssna på reaggea med barnen, hoppa i vågorna ena stunden för att i andra ligga på en bambubrits och få massage med vågbrus i perifirin.  Bästa livet och bästa upplevelsen! Jag vill ha mer av det!!! 
 
Så, här kommer lite längta-tillbaka-bilder. Nu ska jag rycka upp mig och pyssla lite med Malva!