Idag får det bli pyjamasparty hela dagen

Inatt var det ingen kul natt här.
 
Danne har i princip haft Abbe varje natt de senaste tio månaderna, vilket han har tyckt ha gått bra trots att han jobbar mån-fre, men de sista veckorna har det varit bökigt med många uppvaknanden på grund av täppt näsa och nattskräck (?)
 
Jag kom hem vid 22 efter en lång fika inne i stan men en kompis jag inte träffat på 2,5 år, en sådan där människa som heller inte har sociala medier, och ihop med en graviditet, utmattning, ny bebis etc etc har det bara blivit sporadiska sms, så det var mycket att ta igen om jag säger så! Så min hjärna var speedad av trötthet och intryck när jag väl kom hem. Innan jag hann att somna så kom Signe och var ledsen, vi smörjade och småpratade en lång tid innan vi somnade. Två timmar senare kommer Abbe inspringandes, jag byter av Danne och tar över en vaken Abbe. Sedan var vi vakna en bra stund, sov sedan i två timmar innan han vaknar i någon slags nattskräck- fäktandes, nypsandes och skrikarg. Trösta, lugna, klappa. Då var det morgon! 
 
Fyra timmar skrapade jag ihop alltså... 
 
Innan jag åkte igår intog jag min allra första energidryck i hopp om att orka med kvällen lite bättre, men tror dock inte att jag fick den kicken jag hade hoppats på...  Jag satte även igång ett pepparkaksbak då tjejerna önskat det länge. Malva hade ett påtvingat lekstopp då hennes liv går i ultraspeed nu, så då passade det bra med julmusik och pepparkaksbak med syskonen - särskilt när mamman skulle lämna huset tyckte jag😉
 
Ett annat år, ett annat pepparkaksbak. Möjligen ett något lugnare sådant!
 
Men nu är det mamman som har lekstopp. Det har blivit för mycket av det goda helt enkelt och om jag ska orka jul får jag ladda batterierna nu... Har till och med avbokat bvc idag då det inte finns en chans att hålla varken mig eller Abbe vaken mitt i våran vila❤ 
 
 
 
 
 
 
#1 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Så roligt att träffa sin vän så där :). Sen kul med pepparkaksbak också, här ska vi baka imorgon men vet inte om det blir pepparkakor ännu :)

Svar: Ja, jättekul😊 köper degen så det är inte ett så avancerat projekt😉🙈
Josefine