Sommardag

08.32 börjar att skriva ett blogginlägg om ro i själen...
 
"Det är märkligt. Jag som brukar packa strandväska och älska att pressa i solen har den här fantastiska maj månad hängt hemma. Utan stress eller längtan till stranden. Känner ett lugn av att sitta i skuggan, ta en kort cykeltur med barnen, pula i trädgården och dra upp maskrosor. Locket på poolen är till och med stängd för det mesta då det annars blir så galet badsugna barn, inklusive lillpellen som tycker att han kan simma. Jag håller uppe honom med en hand under magen och så sprattlar han på kämpandes som vilket simmande barn som helst! Han vill helt enkelt aldrig gå upp, trots att han blir blå om läpparna. "
 
09.04 fortsätter efter skrivavbrottet. Ron är som bortblåst😅 Under tiden har jag hunnit flytta ut kaninerna i deras "beteshage" som blev halvfärdig igår. Lappat med diverse prylar idag alltså så att dom inte ska smita. Vi har fikat i lekstugan med låtsas kaffe. Hoppat studsmatta. Tagit en fight om att jag inte vill bada än. Jag vill åtminstone äta frukost först. (Därför locket brukar vara på. För att säga att det helt enkelt inte går att bada). Tagit en fight om att man inte får dra kaninerna i öronen eller lyfta dom i skinnet...
 
Paus igen
 
09.50
Abbe är hemma från förskolan. Han hade sovit dåligt inatt och det ska bli 26 grader. Kunde inte med gott samvete lämna honom där alltså. Igår funderade jag av och till om jag skulle lägga mig alldeles själv på stranden. Jag har ändå så svårt att sova nu när jag trappar upp medicinen, men just att njuta extra när barnen är iväg är så försbaskat svårt. Har jag rätt till det? Samvetet liksom i att gå hemma och ha lilleman på förskolan... Men i och med att Abbe var så trött imorse så slapp jag att ta det beslutet, då blev det bästa att hänga här hemma på trädgården med en trött liten kille som emellanåt är väldigt frustrerad och arg när han inte får sin vilja igenom, men som just nu faktiskt sitter och leker med bilarna och båtbanan på strandmattan här intill mig på altanen.
 
 
10.10
Sitter i soffan och ser på Spiderman tillsammans, samtidigt som han experimenterar om han kan stoppa en kanelgiffel mellan tårna... Snart 2,5 år alltså😂🙈