Ålandskryssning

"Diggilo diggelej alla tittar på mig när jag går i mina gyllene skoor" Tanter i vitt parmanentat hår, pärlhalsband och finkjol dansar loss med herrarna i kostym samtidigt som den piercade tonåringen i skinnkjol håller på att desperat leta efter en kille att ragga på! Vi har vart på Ålandskryssning jag och Danne. Det första vi såg när vi väntade på bussen var en hel lång radda med skrynkliga ansikten och vitt hår som väntade på samma buss som oss;) Och det var inte slut där. På vägen upp drog reseledaren igång allsång på bussen som vi sen skulle sjunga på nåt möte på båten... haha, men som tur var var det faktiskt en salig blandning av folk på båten som det brukar vara!

Vi fick resan i julklapp av mamma och pappa, och då tyckte jag att det var väldigt långt fram! Men i söndags lämnades Malva hos sin mormor och morfar med sin väska med kläder, välling, nalle, gos och lite leksaker. Och sen åkte vi iväg för att spendera 1,5 dygn alldeles barnfria! Det är första gången vi gjorde det sen Lillstrumpan kom till världen! Innan har hon bara fått sova där när vi åkt hem för att få sova en hel natt, men nu bar det faktiskt iväg för att göra nåt skoj!

Och det kändes minsann lite konstigt att öppna upp ciderburken och börja förfesta där i hytten- första gången på över två år! Men vi gjorde det. Vi åkte inte bara iväg och tog det lugnt- utan vi festade på och dansade loss som på den gamla tiden! Vi drack drinkar i baren, dansade till schlagermusik och spelade någon omgång black jack oxå! Dedt blev en riktigt rolig kväll/natt på tu man hand sådär en alldeles ovanlig söndag:) Och det var en fantastisk god buffé på kvällen med jättestort urval av allting i princip! Och frukosten var som alltid även den riktigt smaskig när man är iväg såhär:)

Vi missade dock allsångstillfället och istället njöt vi av lite SPA:tid:) Ansiktsmask, hårinpackning, kroppsskrubb, bastu, varma bubbelbad och ett kalldopp i 9 gradigt vatten! Och jag älskade det nog mer än Danne när han satt där med påtvingad mask;) Vi hade det verkligen urmysigt! Men dom sista timmarna längtade jag hem rejält efter lillhjärtat! Bussfärden var den segaste jag någonsin har åkt- och till råga på allt skulle vi stanna och fika...
Men imorse när vi vaknade upp med Malva bredvid oss var livet minsann fullbordat igen. Ett nöjt skratt av henne när hon såg oss - och så kröp hon upp på min mage och gosade in sig för att somna om en stund igen♥

     
Det var längesedan man satt såhär!    Puss på dig Danniehoney

    
Tillägnad syster;)                              Lyxig förmiddag!            

            
övning va??