Svennebanan firar Valborg

Jag är inte den som prioriterar fönsterputsning eller att svabba golv direkt, och inte Danne heller, så därför händer det väldigt sällan att det sker här... Men när solen lyser in så skäms jag varje gång det kommer folk hit och knappt ser ut! Men imorse hände det alltså- fönstrerna blev putsade och golven svabbade!!! Sedan fortsatte jag av bara farten med att svabba altanen med högtryckstvätten (taket är nästan färdigt nu) så att vi kunde ställa in alla altanmöblerna- så nu kan vi mysa där om kvällarna:) Och inte nog med det- jag högtryckstvättade våran stora köksmatta, så nu ska åbäket bara torka med;) Så med ett rent och fräscht hem firar vi in våren här!

Vi har haft ett riktigt Svenssonliv här idag, förutom städ så lyxade vi till det med pizza direkt ur kartongen- med foppatofflor på fötterna;) Grannbarnen invaderade hemmet framåt eftermiddagen så dom har lekt med Malva medan jag och Danne har lagt upp grejer på blocket- hoppas att det blir sålt nu bara!!! Vi la bland annat ut ett vägghängt tv ställ som man smidigt kan fälla ut från väggen med en liten dosa när man sitter kvar i soffan. Vi köpte alltså ett tv:ställ för nästan 4000 spänn för några årsedan- innan vi blev föräldrar och tiden med Malva blev mer värdefull än inkomsterna;) Och grejen är att vi antagligen inte ens reflekterade över att det var väldigt många pengar för en bekvämlighetspryl... Jaja, livet var annorlunda då- men trots mindre pengar i plånboken så är jag nöjd med vårat "Svennebananliv". Ikväll tänder vi våran egen majbrasa i kaminen, och kanske lyxar vi till det med ett glas rött när Lillstrumpan sover;)

Hoppas att ni har en trevlig Valborgsmässoafton ni med:)