Ser tillbaka på 2011

Sista dagen på 2011. Danne och Malva är på sortergården, jag vilar lite så att jag ska orka med nyårsfesten ikväll. Ute skiner solen och frosten glittrar alldeles underbart. Alltså en bra sista dag på detta året!

2011 har annars erbjudit:

- Glädjen att få ett lärarvikariat hela vårterminen!
- Malvas dagisstart i januari gick kanon!
- Vi har fått ihop jobb- och dagislivet bra för oss allihopa- lagom av allt:)
- Malva hittade en alldeles egen liten Mirakompis på dagis som gör henne glad- det värmer i mammans hjärta!
- Vi plussade på stickan! Så de senaste nio månaderna har vi en liten älskling som har växt och frodats i min mage♥
- Vi vågade oss ut på en roadtrip med Malva (en vild chansning!) till Tyskland och Tjeckien i somras- och det gick superbra hela tiden!
- Hela semestern var härlig:)
- Vårt stora altandäck har både påbörjats och blivit klart!
- Vi har börjat att måla om huset och fönstrerna från mörkbrunt till vitt och sandfärg (iofs ett tegelhus- men även dom har träpartier!)
- Jag fick ett lärarvikariat till  som sträckte sig hela höstterminen!
- Den blivande storasystern har längtat och pratat om Mini jättemycket under hösten♥ (Det är möjligt att hon börjar vackla nu när hon vet att bebisen kommer snart- men det är förhoppningsvis mest mot mig och min "frånvaro och trötthet" just nu?!)
- Att Malva är en fantastisk unge som får oss att skratta (och vara irriterade), känna stolthet och enormt stor kärlek varje dag♥
- Malva fyllde tre år!!! TRE ÅR!!
- Jag och Danne firade FYRA år som förlovade strax innan jul♥
- Att Danne med bröder har rott iland ett stort byggprojekt- och vi "fruar" har rott iland familjelivet;)
- Mitt midjemått har växt enormt detta året;)

Så nu  tackar och bugar vi år 2011 och ser med spänning fram emot 2012 och livet som tvåbarnsföräldrar!!! Men först är det som sagt fest ikväll med trerätters, fyrverkerier och många goda vänner. Malva ser mest fram emot att få sova bredvid sina små kompisar på madrasser- som man gör på förskolan;) Vi får se hur det går med det, har aldrig gett det en chans men nu känns det som att det kan fungera?!

-------------------------------------GOTT NYTT ÅR!!!--------------------------------------------------------
#1 - - Vendela:

Hejsan,

så härligt att ni startat att måla om. Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot. Maila mig på [email protected] så berättar jag mer!

/Vendela