Malva vs Ros-Marie

                      
                             v.36 (1 vecka gammal)                   Drygt 2 år gammal

Galet:) Tänk att hon har varit så liten! Dockan ser ju stor ut på bilden med en nyfödd Malva!

Bytt namn har hon oxå gjort, dockan alltså;) Jag döpte henne med stor omsorg vill jag påstå när jag var sisådär 6 år. Jag föll för namnet ROS-Marie efter att ha läst igenom alla namn som fanns i namnsdagskalendern. Med betoning på ROS (Hmmm, tänk att min dotter faktiskt fick ett blomnamn sedan!!!). Men nuförtiden går Ros-Marie under betäckningen Beja (Freja) då våra närmsta vänner fick en liten Freja i somras- och då fick ju alla dockor heta Freja efter denna lilla varelse som blev Malvas förälskelse:) Men åter till bilden- tänk att hon växt så min lilla skruttfia!!! Svårt att hänga med i det måste jag erkänna;)
#1 - - vickan:

ja jösses! nog för att man vet att de växer fort, men ändå... ;)



När jag var i den åldern var mitt finaste namn Cassandra.. =)



även här hemma heter hon Beja emellanåt så det är nog ett smeknamn som stannar!

#2 - - jossan:

haha, ja Beja kommer hon nog att vara tills hon är vuxen lilla plutten;)



lite kul att ha dockan att jämföra med;) det var en mamma på bb som hade fått sin första 5 veckor för tidigt och hade fotat han bredvis hans nallle, av "misstag"! Men hon sa att det var en bra måttstock för att komma ihåg, annars glömmer man ju:)