Vilar upp mig i solen

Nu har det dragit igång, de nattliga besöken på toaletten... inatt körde jag på varannan timma. Inte ok. Man är ganska trött när man vaknar:( Borde det inte vara så att man ska sova extra hårt och länge för att ha en massa ork till att ta hand om sin lilla bebis sedan?? Konstig naturen är ibland! Det blir ingen film på Mini då det står hela mitt personnummer uppe i hörnet, och det vill jag inte lägga ut så här, på bilderna kunde man ju klippa bort de med icke på filmerna! Synd, för jag vill ju visa upp några underbara klipp där h*n kliar sin ena fot med den andra eller gäspar så där superstort eller hur den först visar upp sig riktigt fint för att helt plötsligt sätta upp en stopphand framför ansiktet:)

Igår satt jag i solstolen i säkert en timme! Malva hade varit social med sin mormor hela dagen så när vi kom hem och hon hade utbrustit "Åhh, hönt att va hemma, nu ska jag va lite naken och få en nenne!" och så slängde hon sig i soffan och körde iväg mig med orden "Mamma, jag vill va lite hälv!" Ok, stumperump, då slår sig mamma ner i solstolen på altanen och njuter av tysthet och värme:) Satt och läste bok och åt kvällsmat när solen gick ner. Det gäller att njuta av sådana här dagar, även om man bara har kvar några timmar efter jobbet!

För tredje veckan i rad körde vi på torsdagsstädning och tvättning. Det känns grymt skönt när man kommer hem på fredagen och det bara är att njuta av helgen:) I somras lät vi det förfalla totalt då vi bara var utomhus så tillslut så fick det komma en städfirma och grovstäda så att vi sedan kunde ta hand om det själva;) Men det tog oss fyra timmar att bara plocka, röjja och städa undan på bänkarna så att hon skulle komma åt den gången. Men nu så har vi kommit i fas igen och vi kunde krypa ner i rena lakan i ett nystädat hem, av oss själva!

Nu ska jag iväg och jobba, med sommarklänning på mig för det ska visst vara lika fint väder idag:D