30 oktober

Malva är inne på sin trettonde sovtimma nu, vi kan nog säga att födelsedagen sög musten ur henne igår. Vi firade henne genom att åka och bada, och som hon badade! Jag och Signe höll mest till i bubbelbadet och i kanten när vågorna drogs igång. Behöver jag nämna att jag fick utomlandsfeeling deluxe när solen sken in?! Jag och Malva däremot höll till i strömmen, mitt i vågorna och i den stora rutschkanan. Minsann. Lillmadamen somnade i min famn lagom till maten, när det sedan var dags för henne äta insåg vi att vi glömt vattenflaska till henne. Vi gjorde ett tappert försök med en ursköljd och vattenfylld Pepsiburk och sugrör, det gick ju rent tekniskt kanon men vi var rädda för vad folk skulle tro- det såg ju helt uppenbart ut som att hon satt och drack Pepsi till sin lunch....


På kvällen var jag på mitt första föräldramöte som förälder. Tjejerna passades av mina föräldrar då Danne jobbar kväll den här veckan. Och nja, en överpedagogisk bibliotekarie och lite allmän info om vad dom gjorde var kanske inget nytt direkt. Men jag kom hem till ett tyst hem där både Signe, Malva och morfar sov sött;-)
#1 - - Alfva:

Grattis i efterskott till finaste Malva! Klart en sån dag på badhuset tar musten ur alla, jag brukar vara HELT slut själv sen. Men kul är det, även om jag är alldeles för kallt lagd för att uppskatta det fullt ut.. ;)

Svar: haha, ja vi vuxna var ju mer frusna än födelsebarnet självt (hon var mest hög)- men frusnast var nog Signe(hon är en frusen person som vill bada varmt har vi märkt sedan innan!) Tur att det finns varma bubbelbad att tina upp i;)
Josefine