God morgon?

Än så länge är jag hyfsat pigg trots att jag var vaken med lillstumpan mellan 01.45 till sådär 04-tiden. Det är inte så att hon är pigg och ska leka, hon ligger fint på min arm och myser, samtidigt som hon nypsar... Men hon somnar inte. Och då sover inte jag heller... Malva gjorde också sådär- var vaken två timmar på natten; mellan klockan tre och fem vet jag. I sju månaders tid. Jag hoppas innerligt att Signes vakenperiod kommer att vara kortare än så! Men skillnaden med Malva var att hon sov till tio sedan- så då gjorde jag det med. Vi hade liksom tvådelad natt, och det var galet mycket bättre än att vakna några gånger varje timma som hon hade gjort fram till att hon kom på den där andra metoden... Men att sova till tio med Signe har aldrig hänt, dygnsrytmerna skiljer dom åt markant, Malvas natt var mellan 22-10 Signes natt är mellan 20-07. Någon gång till åtta, någon gång vid sex. Men aldrig att hon har bjussat oss på en sovmorgon längre än till åtta under hennes tid här i världen;) MEN, det var iallafall bara en halv välling under tolv timmar. Så något har jag ju lyckats att ändra... Malva hade fyra. Ja, ni hör ju- bökiga nätter har vi haft snart i fyra år! Om jag är sliten? Ehh, ja. Minst sagt. Men jag försöker att vara positiv när jag inte känner mig som en urvriden trasa... Jag har ju iallafall en ursäkt till att jag är så sötsugen- måste ju hålla uppe blodsockret så att jag orkar hålla uppe kroppen!
 
Det blev ändrade planer idag då jag fick en tid att passa strax innan lunch. Så ingen presentshopping idag. Så Malva fick välja om jag skulle hämta henne direkt efter maten eller klockan två. Ja, hon fick välja på att vara hemma med om hon ville, men dom skulle visst pyssla en Bockarna Bruse värld och det ville hon vara med på, så jag hämtar henne direkt efter mitt besök. Precis som hon ville, vilket passar mig bra så att jag slipper att åka fram och tillbaka inom så kort tid!
  
Malva trampar på till förskolan, den stora frågan idag var: Kommer hon att hitta fram till dagis i den här dimmar???
 
 
Men den stora frågan jag ställer mig. Vilka rutiner får henne att hoppa över vakenperioden?
                                     Våran fina lilla nallebjörn.