jag reste mig...

...från soffan och tog med barnen ut på altanen, Signe glömde delvis bort att hon inte mådde bra, en liten stund, men vi hann iallafall att rensa kaninburen som var en sanitär olägenhet till och med för en kanin... 
 
Och att jag sedan flätade tolv flätor på min "thailandflicka" som hon kallar sig var en ren bonus för att lillasystern somnade i vagnen- annars hade jag aldrig lyckats greja med Malvas hår i tre kvart! Så mysig stund med min förstfödda fick jag innan hon för andra gången idag blev galet besviken (första var när hon inte fick följa med pappa till frisören-därav har vi haft frisörstund idag). Men med en mage som krackelerade precis när vi skulle till mormors förskola så fick vi ju ställa in lekstunden... Katastrof i hennes värld ju! Men hon reste sig och tog nya tag och under min pw ute på barmark med fågelsång i bakgrunden så kom mormor och hämtade henne för en mysig stund med mormor och morfar!  Enbarnsföräldar ikväll, med en febrig liten krabat, skulle tippa på att det blir en filmkväll och somna galet tidigt, minifredag då Danne ska på jobbfest imorgon och jag och tjejerna ska till Göteborg på lördag när pappan i familjen jobbar!