lchf såhär på dag 12...

... Går helt över förväntan! Ja, jag har väl inte rasat i vikt direkt men jackorna sitter inte lika hårt över ryggen och jag kan liksom gå i mina jeans (stretch) även hemma utan att byta till mysisar, så någonting händer förhoppningsvis?! Nä, mäter eller väger mig gör jag inte förrens mitt "en-gång-i-månaden-datum" kommer, för risken finns att jag deppar ihop och skiter i det. Jag låter det ta lite tid och hoppas på nya vanor! För just det där icke-småätandet eller "jag kommer aldrig att klara mig på tre mål mat per dag" går faktiskt av sig själv... Första dagarna gjorde det inte det men sedan så gick det väldigt bra och jag klarar mig fint utan mellanmål eller frukt. Visst kan jag bli sugen på att äta nåt litet men då tillåter jag mig det och tar en avocado eller nåt annat som man får äta. Jag kanske äter för mycket mjölkprodukter då jag ju är en yoghurtmänniska utan dess like... Men det kommer nog tids nog det med?! För då jag inte äter rött kött blir det liksom inga bacon eller någon köttbit utan det har mest blivit tonfisk, kyckling, pannkakor, räkor, turkisk yoghurt, hallon, keso, svamp och ost. Och så gör jag sås på grädde och kör helfeta varianter av allting!
 
Och så plöjer jag berättelser om 10 kg viktminskning på ett halvår och blir galet peppad! Men, nej- jag rasar nog inte av det men jag kanske blir av med mitt sockerberoende?
 
              Favoriten: lchf-pannkaka, turkisk yoghurt, hallon och lchf:mûsli