önskad tofs och utebliven träning

"Öh, öh, öh" och så drar hon sig i håret och pekar på snoddburken. "Vill du med ha tofs?" och då nickar hon så stolt så att hakan krockar med kroppen! Det hör ju liksom till rutinerna för storasystern att först ta på sig kläderna för att sedan få håret fixat, och liten tror ju att hon med är fyra år med så inget konstigt alls med den önskan! Men storasystern själv hon sitter helst i soffan och myser länge framför tv:n innan hon ska göra iordning sig.
 
     
 
     
 
Och lagom tills jag dragit på mig träningsoutfiten så börjar ett trött-gnäll som får mamman att hamna med tofs-fian i soffan för att sova den ordinarie halvtimmen nu på förmiddagen istället för att få till ett litet träningspass här hemma. Jag får ivänta att pappan vaknar, han har sovmorogn hela veckan då han jobbar sena skiftet.
 
     
      Och bilden som jag är med på censurerar jag lite extra då jag ser helt
      trött och glåmig ut med mörka ringar under ögonen;)
 
Jag måste komma igång igen efter en paus på nästan två veckor, träningen lades liksom på hyllan när tjejerna blev sjuka och nu är det jag som har ont i halsen och känner mig trött, trött och ännu tröttare! Förra veckan började ju med en joggingtur för att sedan bara få till två promenader på det. Denna veckan började jag med ett afrikanskt danspass som gjorde att jag var helt slut! Om det beror på förkyldning, sömnbrist, att kroppen töms på kolhydrater eller pms vet jag inte, men helt slutkörd blev jag iallafall! Hoppas på lite ny energi om jag kommer igång igen!
 
I eftermiddag blir det en tur ut på landet för att kolla in små lammungar hos min moster- mysigt!