fredagkväll

Taccos, pepsimax och två små prinsessklädda barn. Blivande maken har åkt till sitt jobb för en natt där, själv ligger jag raklång i soffan efter en vecka med jobb, förkyldning och en fruktansvärd pms-trötthet. Men med alvedon och förträngning (funkade väl sisådär bra) så klarade jag det. Men som sagt, det är fredagkväll och jag har två lediga dagar framför mig med tjejerna. Ska bli såå skönt!
 
För att maten ska hamna på bordet så smärtfritt som möjligt en fredag-eftermiddag så gäller det att sysselsätta dom. Och framför allt för att Danne skulle få sova utan att bli störd av skriket som blir när syskonbråken drar igång om man låter dom härja fritt... Men bra gick det. Väldigt bra till och med. 
  Hjälpredorna skär gurka och häller upp majs tillsammans.
 
Oj då, där föll Malva just i fotosessionen... Dock ingen ovanlig syn;)
 
Systramys med film på paddan när mamma städar köket.
 
Men nu gäller det, dryga timmen kvar innan Ninnie får somna, så bäst att skölja upp badet så att hon orkar en stund till. Fredagkvällen för mig alltså. Tur att dom har varandra så att dom kan leka tillsammans. Och är det fredag får Malva vara vaken lite längre. Tur för  mig då jag kan lägga dom samtidigt. Kanske. Det är sådant man aldrig vet hur det slutar. Men hoppas ni har en fin fredagkväll ni med!