Grattis allra käraste Malva

"Varför fyller jag sist av alla mina kusiner? " , "Hur kan det vara så att jag fyller efter Signe när jag föddes före henne?" Många funderingar över födelsedagen alltså. Lillasyster hon har retliga svar på tal "Mamma jag tror att Wawa är huk-svart för att jag fyller först". Ja minsann, så är det. Och därför vill jag att din födelsedag ska bli så bra, så bra älskade lilla vän. Som tur är fyller du år på höstlovet, när vi är lediga och hinner fira dig ordentligt! Du berättade att du "sov som en räv" imorse och du såg så lycklig ut när du såg cykeln som var full med paket på. Du cyklade iväg med nya kläder och Clawdeen Wolf - peruken på huvudet till kompisarna innan frukost och sedan har du haft en toppendag tillsammans med oss, för att avsluta med kalas-kvällsmat med farmor och farfar.
 
Du är på väg att bli en stor liten tjej som har skön humor med kärleksfull anda. Du kramas mycket men leker mer, du gillar att ramsa och hoppa hopprep och du ljudar fram orden du vill säga, du är aldrig tyst och du skriver redan många ord. Du gillar att hålla i shower där du dansar och sjunger, du rör dig hela tiden och ännu mer när du är trött och då vill du helst inte somna själv. Och andra sidan är du oerhört svårväkt sedan på morgonen. Du vet så mycket redan och du är så kärleksfull och klok att prata med. Älskade lilla vän, du är fantastisk! Grattis på sexårsdagen!