Loftsäng till Malva

Då var det bara lite småfix kvar i Malvas rum; tavlor och krokar, annars är det färdigt! Tapeterna är på plats och loftsängen är platsbyggd. Jag har för mig att rummet är 9 kvadratmeter så det gäller att tänka smart i ett barnrum med alla leksaker och möbler som ska få plats... Men nu så har vi hittat det som fungerar just i den här åldern, ett gammalt skrivbord fullt med smålådor till pennor, pyssel, saxar, glitter, pinnar, stenar,  snäckor och små godispapper och glasspinnar som ska sparas. Så där ryker mycket av småkrafset som ni förstår! Skrivbordet som är i träfärg hade jag tänkt att måla i pastellfärger när jag hämtade det i min mosters förråd, men som rummet är nu blev det genuint vackert mot allt det nya!
 
Men nu till orsaken  av blogginlägget. Den nya sängen, en platsbyggd loftsäng så att vi skulle få lite mer yta i det lilla rummet. Nämligen UNDER sängen. Där är nu världens mysigaste koja där vi även ställde in Ikeas klassiska hylla för att få in böcker, sminkdockor, cd-skivor och pixi-böcker, men även en stor rosa låda med diverse barbieprylar och smådjur/my little ponys får plats. Förvaring alltså! Men för att få det mysigt finns det en skinnfäll på golvet och en liten fåtölj samt en sickosack att gosa ner sig i. I öppningen har jag fäst en ljusslinga med färgade lampor som mysbelysning. Världens härligaste häng både med kompisar och för att slappa alltså! Och sedan kommer vi till själva sängdelen, ett litet hus med turkost tak och rosa snickarglädje (nyanserna är plockade från detaljer på tapeten). Utanpå har jag hängt en blomlåda med rosa blommor i och satt fast en ljusslinga runt om taket- ljusslingan är oerhört fin, jag gillar den, men jag har hittat en med små blommiga gammeldagsa lampor, från Åhléns, som hon ska få i födelsedagspresent, så om två veckor byts nuvarande ut alltså...  
 
En bildbomb kan jag inte låta bli då jag själv tycker att det blev kanon! 
 
 
Inifrån sängen. Tänker mig lite söta vykort på "fönsterväggen" med! 
 
Rosa detaljer på sängbenen och nedersta trappsteget gör det hela lite roligare.
 
 
 
Då rummet är "hela 30 cm" längre än sängen så byggde vi en platta nedanför madrassen där vi kan lägga gosedjur och överkast och sådant som ofta hamnar nedanför i vanliga fall. Den fick samma färg som taket.
 
Jag tycker att hela lösningen blev både praktisk och väldigt bra på alla sätt! Men nu blir man ju sugen på att fixa mer här hemma... Bara att det tar sådan tid nu när båda jobbar. Och på olika tider dessutom! Så nästa projekt får nog vänta lite. Några veckor iallafall😉