lycka i jukebox och storbarnsavdelning

Host, host, snörvel och allt sådant därn't. Nä, den planerade dagen fick ställas in då jag inatt insåg att jag minsann behövde stanna hemma idag istället för att hala upp S-grejer från hemliga lådan. Tyvärr var det inte bara jag utan ett antal till lärare som var hemma och snörvlade, får hoppas att det är många barn borta också iom att det blir svårt att täcka upp med vikarier när vi är många som inte är där...
 
Liseberg blev lyckat, vi turades om att åka de lite större grejerna med Malva som nu faktiskt får åka en hel del! I början var hon dock "lite" rädd, stackaren, men med lite kognitiv beteendeterapi så tyckte hon att allt var riktigt kul! Tyvärr försvann min telefon i början när vi skulle åka Lisebergsbanan så har inga fina kort från dagen. Heller inga kort från det senaste året... Riktigt deppigt måste jag erkänna. Men om vi bortser från detta så var det som sagt en kul dag. Signe åkte småbarnsgrejerna i Kaninlandet, flumeriden med oss allihopa och kramade kaninerna! Min lillasysters sambo kom på eftermiddagen och tog tjejerna en stund så att jag och Danne kunde åka Helix, så fantastiskt rolig. Dryga timme i kön och runt 1-1,5 minut åktur. Men ack så kul, snacka om kill i magen! Det sista åkte jag och Malva jukebox,  det regnade från en askgrå Göteborgshimmel, karusellerna var i full gång och musiken skrålade högt från högtalarna. "Tänk att det kan kännas så här roligt fast att det regnar mamma. Jag vill aldrig att det tar slut!"  
 
Signe hon är en sväng på förskolan nu, hon var lite positivare till det idag, åtminstone inget gråt. Om en månad finns det en plats på storbarn som hon får, vilket känns bra. Sedan att det blir byte av fröknar får vi ta, nu går hon ju dit för att "leka med fröken M", då det inte finns något barn i hennes ålder som hon kan leka med. Och förra veckan när fröken M var sjuk så bröt ju tillvaron ihop. Så ja, hon blir yngst, men det är hon ju van vid, men det finns barn att rolleka tillsammans med vilket hon ju har ett behov av. Och i och med att hon är där så lite vill jag att de timmarna blir kul! Håller tummarna för att det blir bra...