Förvärkar och ändrade planer

Dagen blev inte riktigt som planerat. En morgon med välbehövlig gravid - massage och därefter fixa dom sista julklapparna på stan, köpa lite amningslinnen och andra sköna kläder till första veckorna med bebis och snitt. Så var tanken.
 
Men 20 minuter innan jag skulle åka fick jag sådana förvärkar att jag kallsvettades och trodde att jag skulle kräkas. Hjärnan avvägde fram och tillbaka hur jag skulle göra? Tillslut tog jag mitt förnuft till fånga och ringde och avbokade tiden för massage och sedan ringde jag förlossningen i tron att jag skulle dit. Jag har haft förvärkar som har lett till akuta toalettbesök av och till i tre dagar, men har ändå tänkt att det är normalt. Idag kändes det utanför den ramen så i väntan på att den upptagna linjen till förlossningen skulle vara fri började jag packningen av BB - väskan. Tillslut kom jag fram till förlossningen men fick svaret att jag borde lägga mig och vila. Det kan ju hända att jag har stressat nu inför jul (?) och att vila är nog det som jag behöver, för det gör ingen skillnad om jag väntar lite. Det kanske är kräksjukan som något av mina barn kanske har fått med sig från förskolan. Kanske???
 
Men va?! Jag har aldrig varit med om något liknande! Jag har inte stressat. Jag har inga sjuka barn, jag känner mig orolig att värkarna är "på riktigt". Men jag blev så paff att jag tystnade.  Jag antar att dom är fullbelagda och inte hinner med några "onödiga" kontroller. Gick och la mig på sängen som hon sa. Så besviken på bemötandet. Jag tänker att hon var stressad, men tänk om min förlossning hade dragit igång,  vad vet hon om det? 
 
Så, det blev några timmar i sängen tills jag kände mig lugnare, sedan har jag/vi slagit in alla julklappar till barnen och födelsedagspaketen till Signe. Jag har börjat packningen av BB - väskan och skrivit ner vad som behöver kompliteras. Det är möjligt att den får ligga där nu i en månad, vilket ju är bra isåfall. Jag har även vikt ner små bebiskläder i lådan där skötbordet ska vara och köpt små blöjor i strlk 1. Och nä, jag har inte letat i docklådan efter Malvas små kläder i strlk 44, men tanken slog mig imorse att dom kanske borde vara framme? Annars kommer det ut en stor liten bebis som behöver 56 från början? För känslan är att det krafsar runt längst ner i bäckenet av små fingrar samtidigt som det rör sig ben längst upp mot revbenen. Märklig känsla minst sagt!  
 
Men nu pysslar tjejerna, julgröten puttrar på spisen och Danne gör sitt sista jobbpass inför en relativt lång ledighet. Om mina förvärkar bara är "träning" eller riktiga får jag förhoppningsvis inte reda på nu under kommande juldagar!