Tjejdagslyx

Igår var jag ute på en vacker höstpromenad, så himla skönt att komma ut! Någonstans där i somras tog ju all min ork slut, men nu tvingar jag mig ut emellanåt. Och det behövs ju för att må bra känner jag...
 
För några veckor sedan fick jag ett meddelande av en kompis. Hon tänkte bjuda in till en tjejdag för mig och en annan gravid och trött väninna; med mat, mys och övernattning. Slippa familjeansvar och måsten, bara ha det trevligt! Jag tackade ja till en dag, men att sova över kände jag att jag inte riktigt orkade. Så i lördags var det dags! Att få en heldag där man bara kan vara, bli ompysslad och bortskämd hör ju inte till vardagen direkt så det var riktigt mysigt☺ Hemmaspa med diverse krämer, ansiktsmasker och peelingkrämer, äta god mat och sedan sitta och prata timme ut och timme in med två kompisar. Fantastiskt initiativ! Tack💜
 
Varsin babyshower-blöjtårta fick vi med!
 
I söndags blev det familjedag. Malva var på kalas först men sedan tog vi med båten för en tur på Stråken. Höstsolen värmde medan man kände höstkylan i luften. Det var ganska kallt just när vi körde, men så fort vi körde i land på en liten ö så var det fantastiskt skönt att strosa runt där, fika, kasta sten i vattnet och hitta fjärilslarver och andra spännande föremål.
 
 
 Snart kommer nog Danne upp, han jobbar eftermiddag /kväll denna veckan så han sover fortfarande men sedan får vi köra skiftbyte då lillfian är ledig från förskolan idag. Lekfian. 
När jag hade vinkat hejdå till Malva på cykeln så hann jag med en kort frukost innan Doktorn var i farten. Jag har fått plåster,  bandage och trasiga tänder som ska lagas...