Linköpingvän och börja skolan ett år tidigare

Det är påsklov här. Men skolbarnet lämnade vi för två dagar sedan i Linköping där hon sover över hos sin kompis som hon träffade i Thailand. Tuff tjej. "Har du ont i magen?" frågade jag när vi satt i bilen utanför deras hus. "Haha, nä, varför skulle jag ha det?!?". Hon stannade, babblande och lycklig hos sin vän och vi åkte vidare till min gymnasiekompis som bor utanför Norrköping.  En roadtripdag alltså. Idag ska vi möta upp Malva och gänget i Gränna för att ta med henne hem igen, fira påsk med min familj då Danne för första året är ledig och så kommer min lillasyster hem med man och bebis❤
 
Update från frukost hemma hos H.
 
Det andra barnet försöker vi få in i skolan till hösten. Hon vill inte vara på förskolan och då får hon heller inte behålla sin plats... Bästisen som är två månader äldre börjar nu efter sommaren så vi hoppas på att de får gå i samma klass och att allt ska bli frid och fröjd på så sätt. Det här har vi vägt fram och tillbaka under hela året, så det är inget snabb-beslut det handlar om direkt. Hon leker bara med de äldre barnen på förskolan, de som börjar skolan nu, så om hon skulle ha gått kvar så blir hon äldst. Jag har alltid tänkt att det är en kortsiktig lösning att låta barn börja tidigare -det är väl bättre att vara äldst i en skolklass än yngst.  Men som med allt annat så måste man lära genom egna erfarenheter och nu när jag själv fick ett barn som gråter när jag lämnar så känns det jättejobbigt! Nu får vi bara hålla tummarna för att hon inte gråter när vi lämnar på skolan... 
 
Den ena så tuff, den andra så mammig.