Skolstart och full rulle medvetslös

Två skoltjejer
 
Det var två pirriga tjejer här hemma i måndags; den ena skulle börja trean i en annan skolbyggnad där det är stor matsal och äldre barn och den andra skulle börja förskoleklass. Men SÅ bra det har gått!!! Båda två är väldigt nöjda, Signe älskar att gå i skolan!!! Hon kan liksom inte ens vänta till nästa dag😉 Men hennes hjärna den går på högvarv så inatt var hon vaken i nästan två timmar vilket nog inte hänt sedan hon var bebis?! Tur att jag var så trött så att jag hade somnat vid halv tio när det sedan blev nattjour...
 
Jag har träffat mina elever i två dagar nu, kan alla namn och vet lite hur dom fungerar. Det är ju lyx att kunna hinna sitta lite med var och en och lära känna dom då vi har varit två stycken nu hela tiden (så blir det inte sedan). Men jag kan ju inte sticka under stol med att jag är yr av trötthet när jag landar hemma! Snacka om skillnad när man varit hemma- så jag förstår att barnen är trötta efter sommarlovet! 
 
Vi firade att skolan hade börjat med prinsesstårta under äppelträdet ❤
 
Efter Signes skolstart i måndags hade Abbe 1,5-årskontroll på bvc. Vi hade fått  tiden mitt i hans sovning så att han höll sig fram till vägning var väl ganska bra gjort. Han byggde med klossar, staplade, rev, lyssnade på tilltal, klättrade runt och visade sina färdigheter.  Men sedan vid mätningen så brast allt! För att läggas naken på sträckbänk är inte roligt, att inte få klättra upp på skrivbordet, att blåsbubblorna tog slut var inte kul och att sedan till råga på allt få hållas fast för att ta en spruta! Nä, han kröp under en bänk på golvet och storgrät efter all fasthållning... Lilla plutten❤
 
Lilleplutten, som här är stylad med tofsar av storasyrran, ligger mitt på mittlinjen med både vikt och längd!
 
Malva, Signe & Abbe på kusinens konfirmation. 
 
Att det är "helg" nu för mig känns så galet välbehövligt! Jag har kört stenhårt sedan i fredags kl 08 - med jobb, träning, möhippa in till natten, konfirmation några timmar efter, släktträff med mat, skolinskolning, bvc, tränat, jobbat, jobbat, tränat. Pjuh! Imorgon blir det in till stan för att klippa och slinga håret. Abbe ska vara med sin mormor och gammelmoster under tiden sedan ska jag landa här hemma och pusta ut ett par dagar! 
 
Så nu, klockanär strax efter 21 och jag tar natt!