Planerar in roligheter och drömmar

Blev sittande här med Abbe-gos en stund❤
 
Den här lillkorven är vaken 9 av 10 nätter runt 03-04 snåret. Om man har tur så ligger han bara bredvid och myser i någon timme annars är målet att riva ner flaskor, termos, nappar och dylikt från nattduksbordet... 
 
Idag är sista dagen på jullovet för Malva, ett jullov som hon har arbetat ikapp all matte och svenska som övriga klassen ska jobba med de sex veckorna som hon missar. Det har gått över förväntan och jag är impad över hur snabbt hon greppade bland annat både multiplikation, division, verb, subjekt och adjektiv. En kort förklaring och sedan jobbbade hon på som om hon inte gjort annat! Tanken är att hon ska starta en reseblogg som hon själv ska skriva i, lägga upp bilder och fixa och trixa med så att ni här hemma kan följa hennes Thailand-upplevelser! Modernare version av dagboken som man brukar ge i uppgift når någon elev är ute och reser😊 
 
Själv har jag anmält mig till en fotokurs en helg i vår. En där jag får lära mig systemkamerans funktion på riktigt! Nu hänger det bara på att det blir tillräckligt många deltagare så att den blir av. Om jag fick drömma skulle jag väldigt gärna vilja kunna jobba deltid med foto (eller helt och hållet). Drömmen är en studio med stora industrifönster, en där jag får trixa och fixa med kreativ kuliss! Och då känns en kurs som en bra början😊
 
Och så har jag och en kompis anmält oss till ett lopp i sommar, ett där vi får leka, studsa och kladda längs vägen! Såå kul!
 
Men idag, då är det att göra en rejäl packlista inför våra knappa sju veckor i Asien!!!!