Color obstacle rush, Munksjö magasinen

Color obstacle rush och tjejfest

Jag gjorde det! Jag sprang de där 5 km med dåliga knän och hälsporre som visserligen är på bättringsväg, jag tog mig igenom hindren och blev alldeles färgglad😊 
 
 
Tjejerna hade åkt till mormor och morfar redan kvällen innan och Abbeplutten lämnade jag på morgonen. Jag hade berättat för honom att mamma skulle vinka och säga hej då och att han skulle sova där, vikket han hade snappat upp och kändes lite orolig, han skulle inte ta av sig sina gula foppa och hängde efter mig så att jag inte skulle kunna smita därifrån utan honom. Men allt hade gått bra, alla trettio timmarna; han hade ätit mat, lekt och sovit som vanligt! När jag hämtade dom nu på eftermiddagen så fick jag galet många pussar och kramar❤ Tjejerna bröt ihop redan innan vi kommit därifrån för att dom skött sig så bra, så nu kör vi filmmys och popcorn för att slappna av lite och för att slippa konflikter...
 
Men jag då? Jodå, jag har haft en riktigt härlig tjejhelg! Det började ju med loppet- color obstacle rush- som jag förra veckan inte trodde var genomförbart! Men vi sprang i sakta fart nästan hela tiden och vi tog oss igenom alla hinder med tunnlar, klätterväggar och rutschkanor och sprang stolta i mål! Efter färgexplosionen i slutet så badade vi av oss i Rocksjön innan vi kunde åka och käka lite... På eftermiddagen så drog vi igång förfest innan vi tog tåget in till Jönköping sent på kvällen 🥂 Jag älskar ju att dansa! I mina unga år så var jag nog ute varje helg- det var det roligaste jag visste! Igår var det knappt något folk alls ute, men när vi till slut hittade "stället" där alla hängde så var det riktigt coolt! Visserligen var alla 20-25, men vi dansade på ändå😉 De hade gjort ett uteställe på en gammal fabrik, så jäkla coolt fixat; på uteserveringen var det en massa loungegrupper med palmer i stora krukor, musik som dånade och olika barer uppställda-allt under bar himmel med Munksjön som utsikt. Inne i de gamla fabrikslokalerna så var det dansgolv, på scenen stod dj:n och alla lampor och ljussättning var extremt, likadant basen. Ja, ett riktigt coolt ställe som hade tömt stan på folk, vilket ju var förståeligt! Tänk om det hade funnits ett sådant ställe när man själv var i "rätta ålderna" så att säga😜 
 
Det är var en konstig känsla att fixa till sig inför party i ett helt tomt hus, att ta cykeln till en kompis med en klirrande påse. Det var längesedan men härligt!  Men när jag klev av nattbussen så kändes det så himla gött att komma hem till huset, att veta att jag idag får hänga med mina barn (D är på jobbet hela helgen) och får leva familjeliv resten av tiden. 
#1 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

WOW bra jobbat :D

Svar: Tack😊
Josefine