Hur vill jag leva mitt liv?

Vi hänger på altanen jag och Signe. Vi har byggt staket nu när Abbe sover, slängt upp ett nät så att våran lilla rymmare inte blir påkörd. Ser ut som ett dagis men fytusan så skönt att slippa bodyguarduppgiften när man vill ta en kopp kaffe eller kissa eller sådana nödvändigheter här i livet! 
 
 
Igår vandrade vi. Och vandrade. Och krigade när han fick följa med in och tömma diskmaskinen. Ett minne blott alltså!
 
Jag har bestämt mig. Att kriga med Signe för att hon ska till förskolan känns ju bara meningslöst, hon får säga till en dag innan när hon vill dit istället. Jag ska fylla på, tanka upp'na med kärlek och fågelkvitter istället för att tänka "alla andra", "hon behöver", "det är viktigt ". Hon vill inte. Hon har sin bästis på gatan som också är hemma, hon kommer att vara tvungen till saker resten av sitt liv! Jag ska försöka leva efter devisen att inte ångra så mycket saker när jag är gammal. Vad gör oss lyckliga? Vad mår vi bra av i innersta själen. Viktiga och kanske egentligen ganska lätta svar om vi tillåter oss att känna efter. Inte tänka för mycket. Känna ❤