En mysig dag i kylan

Frost på hustaken och en kort promenad i pyjamas. Idag är båda tjejerna i skolan och det är återigen bara jag och Abbe hemma.  
 
Vi hade en riktig mysdag igår, det är inte ofta jag bara har Malva hemma. Nu var i och för sig lillebror också med men han sov i vagnen när vi var ute och gick, sov i vagnen när vi åt lunch och sov fortfarande i vagnen när vi grottade ner oss i soffan för en film. Från 11 år. Men sedan ville hon till kulturskolan för sin tvärflöjtslektion så mormor var snäll och skjutsade henne dit, så kunde jag hämta sedan! 
 
 
Hon känns så stor nu. Min första lilla hönapöna❤ Idag kör hon på för fullt med skola, kör och scouter. 
 
Idag får det bli en middagslur med lilleman för igår blev det ju ingen, så på eftermiddagen var jag SÅ trött, tvingade mig ut på en promenad på eftermiddagen med en vän för att orka kvällen. Det är galet hur det har blivit, men jag hoppas att jag kan blicka tillbaka om fem år och knappt minnas känslan; att jag lagt den här erfarenheten i lådan som det står "livserfarenhet" på och att utmattningen bara fört med sig mer visdom och ännu mer empati för medmänniskorna.
 
Nu får jag tänka att det ger familjetid❤ 
#1 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Så mysigt och fridfullt det låter :). Så härligt med hemma dagar :)

Svar: Ja, supermysig dag😊
Josefine