Studiedag

Varken BamBam eller jag är helt krya, seg förkylning det här. Men igår var det iallafall studiedag för M & S så det fick bli en alvedon för min del och sedan åkte vi iväg, tillsammans med min mamma som var ledig, till Mösseberg i Falköping. En liten djurpark/lekpark som dagen till ära strålade med vackra höstlöv och strålande sol! Abbe var som sagt inte på sitt bästa humör, denna kramgoe lille kille accepterade bara mig, mormor fick inte ens köra hans vagn när han gick bredvid. Detta funderade han mycket på på kvällen- hur han argt hade pekat med sitt finger och strängt "berättat" för mormor att hon skulle "GÅ!". Han såg bekymrad ut när han tänkte tillbaka på det innan han skulle somna. Tänk vad mycket tankar han har trots att han inte kan prata! 
 
På morgonen hade jag tänkt att jag skulle stanna hemma med Abbe då jag hade lite förkylningsfeber, men ångrade mig i sista sekund då jag behövde lite miljöomväxling! Det är hela tiden ett avvägande vad jag orkar, vad dom är värt, hur trött jag är efteråt. Men just nu känner jag att det är viktigt att få solljuset och de friska höstvindarna så jag försöker vara utomhus så mycket som möjligt när solen är framme☺ 
 
Mösseberg
 
När vi kom hem på eftermiddagen blev det pannkakslunch på altanen!
 
Abbe somnade fastklamrad på min arm på kvällen, som en liten apa😍 
 
Idag har jag o Lilleman följt tjejerna till skolan, deras cykelkompisar är på semester så då får det bli morgonpromenad för oss allihopa. Mina elever som jag hann att ha blir lite fundersamma när de ser mig, svårt att greppa när fröken är på skolan men inte ska jobba liksom... Det där med ett brutet ben hade varit så mycket lättare för folk att förstå, vuxna som barn. 
#1 - - emma - mode- mamma:

ha en fin fredag

kram

Svar: Detsamma😊
Josefine

#2 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Så mysigt när man gör saker tillsammans :). Härligt med studiedagar :)

Svar: Håller med!
Josefine