På paus under tiden jag har strukturerat om tjejernas rum.

Ibland bara tar all skrivlust slut och man behöver pausa. Jag har njutit av att komma hem till ett tyst hem när jag lämnat på förskolan. Gjort frukost till mig själv och borrat ner mig i soffan med braskaminen tänd och Younger på tv'n. Sedan har jag stoppat ner mig själv i sängen för en podd för att därefter bara ha det helt tyst och stilla i två timmar. Det är sällan jag somnar, tyvärr, men det är   m i n a   timmar. Inget hushållsarbete görs, allt är fixat och klart inför mina ritualer i ensamhet, även om det alltid finns att göra så får det va'.
 
Jag behöver detta så mycket.
 
(Bara det att när man är hemma för det mesta är hemmet iordningplockat ganska snabbt- bara man håller en grundstruktur! Mer om den negativa kontentan om det i ett senare inlägg. Det där med kvinnofälla och curlande). 
 
Men idag är det Abbes lediga dag, men han njuter på samma sätt som mig, slöar framför datorn med lite vindruvor, ägg och rån. Vi får se hur länge det varar bara😉 
 
Annars har jag röjt båda tjejernas rum det sista, ett rum per söndag. Malvas blev lite mer storbarnsrum då jag röjde ut sminkdockor, utklädningskläder och sådant hon aldrig använder. Det blev ett mer "städat" intryck när lite grejer försvann (jag vet, allt är relativt, men har man inget extrarum så hamnar ALLA deras grejer i deras små rum och då är det mkt grejer...)
 
 Där ikeahyllan står nu hängde tidigare en trädgren som stång för alla utklädningskläder. 
 
Jag har målat om snickerierna på stugan från rosa till gult och så la vi in en madrass på golvet vid hennes "koja" så att det ska bli mysigare att hänga där med kompisarna när dom ser på film! 
 
Hyllan har röjts från leksaker som aldrig användes till förmån för böcker och pyssel! Och så kunde vi ha ikeahyllan till bänk för keyboarden,  så kan den användas lättare än när den var på vägghyllan och inte kunde vara inkopplad... 
 
Signes rum är inte riktigt klart då vi ska skruva ihop en säng (Malvas f.d säng som varit på vinden, bara att alla skruvar visst var puts väck🤔) och sätta upp hyllor på väggen istället. Hon har haft en stor gammal byrå full med alla leksaker, som jag egentligen älskar, men iom sängen får den inte plats längre. Trädkojan som hon haft som sovplats är nu hennes lekplats för dockhus och barbies och så får hon sova under - som ju var tanken från början när jag skissade upp hennes "trädkoja", att få bort stöket från golvet! 
 
En säng ska alltså vara där madrassen är! 
 
Och trådbackarna som vi nu använder innan hyllplanerna är inköpta ska bort och upp ska vägghyllan med alla grejer! 
 
Uppe i trädkojan blev det en mysig dockvrå. Och som handen i handsken passade Rustas hallbänk på bredden där alla dockkläder och barbietillbehör kan vara i lådorna, och bänken blev en perfekt lekyta!  
 
Vi passade även på att byta mattor för att rummen skulle ändras lite till! Så Signes gräsmatta flyttades in i Malvas rum och den rosa hamnade i Signes istället! 
 
Nu hoppas vi bara att den här mamman kan vara lite strängare med att all kompislek ska ske på deras rum- och inte vid köksbordet och tv:rummet som det är nu...