Utflykter, utmattning Universeum, Utmattningssyndrom

Veckan som gick och maktlösheten jag känner

Att grilla korv ute i snön till barnen och deras kompisar får mig att känna mig som "mig själv".
Den kreativa och den glada mamman! 
 
 
Jag bröt ihop för att komma igen i början på veckan. Tårar som sprutade över maktlösheten i att vilja så mycket men inte orka en bråkdel av det. Det är så mycket av mig som är borta just nu, och jag sörjer det allt mer ju längre tiden går. Min entusiasm, effektivitet, min vilja, min påhittighet och kreativitet, jag vill så mycket egentligen; allt från att ta med barnen till pulkabacken och grilla korv i det vackra vinterlandskapet för att på kvällen riva ut badrummet för att jag vill "göra om" lite. Allt det finns liksom kvar i mitt inre, i min personlighet, men så kommer den där bristen på mr ork och jag får istället krypa ner i sängen och sova middag. Så jävla tragiskt så att tårarna sprutade över maktlösheten i min situation😠
 
Men jag har trängt undan bristen på mr ork och kört på så gott jag kunnat den här veckan. Det hela slutade med att jag helst ville ligga platt på golvet och djupandas då jag var så grymt yr i bollen igår så jag knappt visste vad som var upp och vad som var ner. 
 
Men vi kom till  Göteborg i veckan, hängde lite på stan, tog en glass i solen och mötte sedan upp min syster och hennes familj för att äta indiskt på kvällen. Väldigt mysigt! 
 
 
 
Vi sov på hotell och gick sedan på Universeum. Ett toppenställe när man har barn lite utspridda i åldrar som vi har. Vi började med alla djur; fiskar, hajar, ormar, apor och fåglar för att sedan när Abbe skulle sova ta kemin, rymden och fysiken. Nu sov han över två timmar i vagnen då natten var så galet varm och bökig så vi hann till och med äta i lugn och ro! 
 
 La familia😊
 
Mitt lilla gäng kollar in exotiska fiskar!
 
 Och upptäcker djungeln!
 
Att blåsa bubblor var mycket roligt när man är två år❤
 
 ...och att blanda tvål passade tjejerna utmärkt! Malva tyckte dock att det var roligare än vad systern tyckte 😉 
 
Malva hade bjudit sin kompis på bio i födelsedagspresent, så i måndags åkte vi in till Jönköping och när de var på sf så tog jag och Signe en fika på stan och shoppade lite. En mysig dag för alla inblandade! De andra dagarna har jag vilat så gott det går med alla hemma... Jag har plöjt tv4's "Younger" och yoga-andats, läst på om antiinflammatorisk kost vilket jag tycker låter vettigt, men jag och dieter🤔 Men jag ska tänka i de banorna, jag klarade det i sex dagar och nu har jag fuskat i två... Vi får se var jag hamnar i det hela. Men intressant är det! 
Semla är inte så antiinflammatorisk,  men gott😉