Strandbesök och bio

Igår eftermiddag tog jag med barnen till stranden en stund för att undvika fritidsgården som blir här hemma.  Mina tre och mellis längst bort på stranden där det var minst folk.  
 
 
Jag har alltid haft mina småttingar nakna på stranden för jag tycker att det är så otäckt med blöta badkläder för dom. Men igår var det bara min småtting och kanske två till som gick i nakenskrud och resten av alla 1-2 åringar hade badkläder. Jag kände det som att jag för första gången borde skyla min lillknodd vilket också fick mig ganska irriterad för någonstans i mig vill jag ändå att barn ska få fortsätta att vara omedvetna och fria små nakenfisar på stranden!
 
Danne kom och bytte av mig när han slutade då jag och några kompisar skulle gå på bio. En biokväll när det är 25 grader utomhus och till råga på allt så var det visst Jönköpings marknad också.  Det hade jag helt missat! Kunde inte låta bli att skratta högt över hur konstigt det kändes att vandra omkring bland tusentals människor från ena sekunden till den andra! För x antal årsedan var ju det årets happening. Först shopping och sedan fest och karuseller! Nu visste jag inte ens om det! Men bio blev det och sedan en fika på det. Tokgäspade på hemvägen! Himmelen vara galet vacker i sitt rosaskimrande mönster. Vättern låg alldels blank och speglade hela spektaklet!
 
Helt plötsligt har jag kommit till en punkt när naturfenomen är mer helande än folk och marknad!