Hmm, åldersnoja??

Bara en lite åldersfundering...

 
Min busa förra året i april♥             Tycker att jag ser äldre ut nu än jag gjorde här...

Ett årsedan... Känns som igår! Tänk vad mycket man utvecklas som människa och vad vuxen man blir av att bli mamma- men ändå kan man inte fatta att man är så pass "gammal" som man är... Jag vet inte om jag inbillar mig men jag tycker att jag redan ser äldre ut:-/ Tycker att min rynkor runt ögonen är mer rynkiga, att jag ser mer "grov" ut i ansiktet (kanske en viktfråga...) Blänger mer med ögonen nu än innan är jag är trött- måste tänka på att lyfta pannan! Ja, mycket grejer i mitt utseende som jag inte ens vill tänka på... Det kanske är nu det börjar, suktandet tillbaka till sina bästa år, det är nu jag börjar spara ut mitt hår och göra det blont- kanske blir jag 20 igen;) Sedan är det inte så att jag vill tillbaka till mina år på 20, för jag är himla nöjd med hur livet ter sig just nu med att vara mamma och sambo och renovera och framför allt att känna en sån enormt stor kärlek som jag gör dagarna i ända. Vill inte tillbaka till ett partyliv och bo ensam i en etta (ytterst sällan iallafall;)!) Men skulle inte tacka nej till lite föryngring;) För ett tag sedan kollade jag på gamla vhs från när jag var 7 år och satt och fingervirkade en sommarkväll, lillasyster satt ihopkrupen bredvid mig på kökssoffan och sjöng, storebror slevade in gröt, mamma dammsög och pappa filmade. En helt vanlig sommarkväll som jag minns det! Det är bara det att där är min mamma 30, och hon är ju som alltid min mamma som jag tänker henne. 30 (det var snällt va;)??). Just det...fick en liten lätt ångest när jag förstår att nu är det 7-åringens tur att dammsuga och vara mamma...

Men som tur var träffade jag en barndomskompis i veckan som jag inte träffar allför ofta! Och helt plötsligt var man tio igen;) Och att passa mitt barn som ville klättra i trappan överlät jag till hennes pappa. Så allt var visst som förut;) Men sen packade jag in min lillstrumpa i bilen och packade upp matkassarna, diskade och nattade. Back to life- underbara liv;)


(...får  nog smänka min mors ålder på filmen efter lite huvudräkning...om jag äe sju, måste hon va 28...hmm, och det var visst jag om dryga månaden...)