Härliga Malvatid:)

"Hääj (här), djicka med mej?" Så får jag flaskan med mjölk i upptryckt till munnen:) Vi sitter i soffan och äter frukost, jag med min banansmothie och Malva med en knäckemacka, rostad macka, majs och salami. Som vanligt rör hon inte det mjuka brödet utan det är bara "kämackan" som funkar- och salamin och majsen med;) Och hela jag luktar salami efter alla kramar jag får av nakenfisen;) Idag vaknade jag halvnio och fick lite bråttom att väcka lillstrumpan som låg tvärs över sängen- hon är en riktig sjusovare och vill helst sova vidare, men då blir det inte så bra på kvällen... men när man fått liv i henne är hon glad och gosig och ligger oftast kvar i sängen och tittar på sommarlovsmorgon under täcket, med nalle och gos- och napp! Nappen har hon börjat med efter att Lilla L´s syster kom till världen- så efter att ha hjälpt att stoppa in nappen i hennnes mun så blev det helt plötsligt viktigt att ha en själv...men jag hoppas och tror att det bara är nyhetens behag så jag lägger inte så stor vikt vid det!

                                   
                                      Nallen får med smaka, av allt;)

Igår var Danne på jobbet för första gången på sex veckor, så när Lillhjärtat vaknade frågade hon självklart efter honom, blev lite ledsen när jag sa att han var på jobbet idag. Sedan satt hon som ett litet klister på mig hela dagen... Hon undrar säkert vad det här med jobb är? Svårt att veta vem som är hemma och inte. Blir nog lite lagom träning att hon lär sig att vi båda två går- och kommer hem- under hösten innan det är dax för att båda två försvinner! Så glad att vi lyckas hålla henne hemma ytterliggare en termin:) Men till hösten blir det öppna förskolan för första gången (!) Hon älskar ju att sjunga och göra rörelser så tror att hon kommer att älska sångsamlingarna, och nu hade dom visst lagt till en dag här nere, så nu är det hela två dagar i veckan;) En för mig och en för Danne då jag jobbar ena dagen och han den andra- perfa:)

Jag njuter så av att vara hemma med henne igen! Planerar vad som ska hända under dagen, men det är nog bara en av tre grejer som sedan görs;) Istället går jag ner i varv och mest bara myser av hennes sällskap♥ Idag har jag tänkt att rensa garderoben, göra sylt, plocka blåbär och handla lite tyg, men det blir nog inte mycket gjort egentligen;)

Men nu ska jag iallafall ta och diska glasburkarna som jag var och hämtade hos moster igår, för rabarbersylten med kanel och citron blir nog kokt iallafall:) Och självklart har jag min hjälpreda med mig vid min sida- med en liten ovass kniv så att hon kan dela hon med;)

#1 - - mormor:

Låter som att ni får en riktigt mysig mor/dotter dag tillsammans! Mormor o gammelmormor ska till doktorn o optikern idag.kram

#2 - - Spiderchick:

sv Ja det där är ju helt individuellt. Jag minns naturligtvis att det gjorde sjuhelvetes ont (och särskilt eftervärkarna minns jag som otroligt jobbiga, då var ju kidet redan ute liksom).



samtidigt tänker jag nu i efterhand att "så farligt var det väl inte?"



Hahah eh...



Kram

Spider